افت شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1069

افت شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته

شاخص کل بازار بورس دیروز (شنبه، ۲۷ شهریورماه) با ۳۷ هزار و ۹۹۱ واحد کاهش در جایگاه یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در معاملات دیروز بیش از هشت میلیارد و ۱۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۳ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۱۰ ‌هزار و ۵۳۳ واحد کاهش به ۴۳۹ هزار و ۹۳۲ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶ هزار و ۶۴۶ واحد افت به ۲۷۷ هزار و ۵۹۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۳۸ هزار و ۲۶۲ واحد و شاخص بازار دوم ۴۴ هزار و ۹۹ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۷۶۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲۱۲ واحد، تامین سرمایه نوین (تنوین) با ۱۰۸ واحد، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار) با ۷۲ واحد، گروه دارویی سبحان (دسبحا) و پست بانک ایران (وپست) با ۷۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۷۱۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با دو هزار و ۸۸۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۶۸۷ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۹۴۷ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۳۴۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۹۶ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۸۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، دیروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ایران خودرو (خودرو)، سپید ماکیان (سپید)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، آریان کیمیا تک (کیمیاتک) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات دیروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک ‌میلیارد و ۶۵۷ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :