گزارش عملكرد شركت گاز استان کرمان به مناسبت هفته دولت: بزرگترین پروژه گازرسانی کشور در استان کرمان همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1304

گزارش عملكرد شركت گاز استان کرمان به مناسبت هفته دولت: بزرگترین پروژه گازرسانی کشور در استان کرمان همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از افتتاح پروژه گازرسانی به 7 شهر و 174 روستا همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کرمان،منوچهر فلاح؛ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، در تشریح این خبر افزود:پروژه نام برده در حوزه گازرسانی بزرگترین پروژه در صنعت گاز کشور بوده و گفتنی است در حال حاضر گازرسانی در استان کرمان با رشدی برابر 6 درصد در حال انجام می باشد. او اشاره‌کرد:با تمرکز گازرسانی به مناطق محروم استان به خصوص شهرهای جنوبی، درحال حاضر 6 شهر در دست اجرا و 2 شهر در دست طراحی هستند.

شایان ذکر است با اجرای این پروژه‌های گازرسانی و فراهم آوردن شرایط جهت بهره‌مندی خانوارهای کرمانی،تاکنون 144 هزار خانوار، از دریافت سالیانه قریب به 7 میلیون کپسول LPG بی نیاز گردیده اند.

او ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال جاری که «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری گردیده،گفت:در پی تحقق این هدف همزمان با هفته دولت، 191 واحد صنعتی آماده بهره‌برداری هستند و عملیات اجرایی گازرسانی به 713 صنعت نیز آغاز می گردد.

فلاح بیان‌کرد: درحال حاضر تعداد 742  هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی در استان برخوردارند که از این تعداد،بیش از 78 هزار مشترک در طول دولت سیزدهم به جمع مشترکین شرکت گاز استان پیوسته اند.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در طول دولت سیزدهم بیش از  2 هزار کیلومتر خطوط لوله اجرا شده و قابل ذکر است که از 24 هزار کیلومتر خط لوله موجود در استان کرمان قریب به 8100 کیلومتر آن تنها ظرف مدت چهار سال اخیر احداث گردیده است. او ادامه داد:در یکسال گذشته به ازای هر روز کاری 750 مترمکعب در ساعت ظرفیت گازرسانی به صنایع ایجاد شده و همچنین از کل یک هزار و 194 صنعت گازدار استان کرمان، 472 صنعت جزء و عمده (40%) تنها ظرف مدت چهار سال اخیر به شبکه سراسری گاز متصل گردیده اند. فلاح با اشاره به اینکه ایجاد ظرفیت استفاده از گاز به لحاظ محیط زیستی از اهمیت بالایی برخوردار است،بیان‌کرد:شرکت گاز استان کرمان توانسته،در سال گذشته میزان سوخت مایع صرفه جویی شده را در هر فصل، 6 میلیون لیتر کاهش داده و بطور کل زمینه صرفه جویی 24 میلیون لیتر در استفاده از سوخت مایع را فراهم آورد.

او همچنین از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 3 شهر و 274 روستا همزمان با فرا رسیدن هفته دولت خبر‌داد و افزود:عملیات اجرایی گاز‌رسانی به 3 شهر جبالبارز، علی‌آباد جیرفت و علی‌آباد صوغان و 274روستای تابعه شهرستان سیرجان، جیرفت، شهر جبالبارز، شهداد، اندوهجرد، رودبار جنوب و روستاهای شمال قلعه گنج با اعتباری بالغ بر 1.650میلیارد تومان آغاز خواهد شد.  فلاح با بیان اینکه در حال حاضر توزیع مصرف گاز در استان کرمان برابر با 18 درصد مصرف در بخش خانگی و تجاری، 35 درصد در بخش صنایع عمده و 47 درصد شامل نیروگاه ها است، گفت: افتتاح پروژه گازرسانی به 7 شهر و 174 روستا در استان یکی از مهمترین افتتاحیه‌های ما در طول دوره کاری است و امیدواریم در آینده بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته گام‌های موثری در راه خدمت به مردم شریف استان کرمان برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 3
  • امروز: 237
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,472
  • ماه: 7,625
  • سال: 25,109