مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی خبر داد. اساسنامه مؤسسات آموزش عالی غیردولتی اصلاح می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1637

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی خبر داد. اساسنامه مؤسسات آموزش عالی غیردولتی اصلاح می‌شود
مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم از انحلال ۲۸ مؤسسه آموزش عالی آزاد غیرفعال خبر داد و گفت: اساسنامه مؤسسات آموزش عالی غیردولتی اصلاح می‌شود.
سید رسول عمادی در نشست خبری با رسانه‌ها با بیان اینکه ما در بخش غیردولتی دو گروه مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و آموزش عالی آزاد داریم، گفت: در کارگروه آمایش مؤسسات و دانشگاه‌های غیردولتی ۳۵۷ مؤسسه از ابتدای انقلاب تا کنون داشتیم که ۱۰۲ مؤسسه منحل و هم اکنون ۲۵۵ مؤسسه فعال داریم.
وی در ادامه با اشاره به حمایت وزارت علوم از مؤسسات آموزش عالی که به دلیل کاهش تعداد دانشجویان با چالش روبرو شده‌اند، اظهار کرد: تعدادی از مؤسسات به دلیل اینکه دانشجو ندارند یا نمی‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند، تقاضای انحلال می‌دهند.
مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی با اشاره به‌ضرورت اصلاح اساسنامه مؤسسات آموزش عالی غیردولتی گفت: برای مدیریت مؤسسات آیین‌نامه و شیوه‌نامه‌های زیادی صادر شده است. برای حمایت از دانشگاه‌ها اساسنامه دانشگاه‌های سرآمد را طراحی کردیم. اکنون ۱۸ دانشگاه غیردولتی در کشور داریم و بقیه مؤسسه غیردولتی هستند که باید به دانشگاه ارتقا پیدا کنند و در این راستا آیین‌نامه‌ای طراحی کردیم.
عمادی با بیان اینکه آیین استخدامی هیئت‌علمی دائمی و موقت برای رفع مشکل دانشگاه در جذب هیئت‌علمی را تدوین کرده‌ایم، افزود: ما ۱۸۵ مؤسسه آموزش عالی غیردولتی آزاد داریم که حدود ۱۵۰ مؤسسه آزاد در فعالیت هستند.
به گفته وی، در راستای بهره‌وری بیشتر گواهینامه آموزش آزاد را ساماندهی کردیم، ضمن اینکه ۸ هزار و ۹۰۰ عنوان درس دانشگاهی نیازمند ساماندهی بود و در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ عنوان درس استانداردسازی شده است و به‌زودی سامانه یکپارچه‌سازی منابع دانشگاه راه‌اندازی می‌شود. ضمن اینکه در راستای آمایش و بهره‌وری ۸۵ مؤسسه آموزش عالی غیردولتی آزاد که غیرفعال بودند بررسی کردیم و از این تعداد ۲۸ مؤسسه آموزش عالی آزاد غیرفعال منحل شدند.
در ادامه رضا نقی‌زاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم به تشریج جزئیات طرح ۱۵۰۰ واحد درسی پرداخت و گفت: در این طرح نکاتی از جمله روزآمدی رشته‌ها، اتصال رشته‌ها به خواسته اجتماعی و صنعت در نظر گرفتیم که در تمام رشته‌های وزارت علوم مدنظر قرار دارد و تا مهرماه ساماندهی رشته‌ها انجام می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :