بیش از ۷۲ درصد پول گندم خریداری شده استان کرمان پرداخت شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1717

بیش از ۷۲ درصد پول گندم خریداری شده استان کرمان پرداخت شد
مدیرکل غله استان کرمان، گفت: تاکنون ۲۲۷ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و بیش از ۷۲ درصد پول گندم خریداری شده استان کرمان پرداخت شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، داریوش ماهری در کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان کرمان که با حضور امیر حسن‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، اظهار داشت: امسال ۵۶ هزار و ۲۰۰ تن گندم در شمال استان و ۱۷۱ هزار و ۱۵۰ گندم در جنوب استان کرمان خریداری شده است.
او با بیان اینکه در مجموع امسال ۲۲۷ هزار تن گندم در استان کرمان از کشاورزان خریداری شده است، گفت: سال گذشته ۲۴۸ هزار تن گندم خریداری شد، اما خرید گندم امسال هنوز ادامه دارد و امیدواریم افزایش پیدا کند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه ۷۲.۵ درصد پول کشاورزان استان از بابت گندم خریداری شده پرداخت شده است و این روند ادامه دارد، افزود: پیگیری برای تولید نان کامل در دستور کار است که با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان در حال انجام است.
او با بیان اینکه مقداری آرد برای ایام محرم اختصاص‌داده‌شده که به مراسم عزاداری هیئت‌ها تعلق می‌گیرد، ادامه داد: سال گذشته ۱۰۰ تن به این امر تخصیص داده شد و سهمیه آرد ماه محرم امسال بیشتر از سال گذشته نخواهد بود.
ماهری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ مقدار ۱۶۷ هزار و ۳۰۰ تن گندم و در سال ۱۴۰۲ مقدار ۲۴۸ هزار و ۶۰۰ تن گندم از کشاورزان استان کرمان خریداری شده، گفت: در سال جاری تاکنون مقدار ۲۲۷ هزار و ۷۰۰ تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.
امیر حسن‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه، اظهار داشت: در حوزه گندم نسبت به سال گذشته در حوزه تولید، خرید و پرداخت پول کشاورزان اتفاقات خوبی در استان کرمان افتاده و عقب نیستیم.
او با بیان اینکه استاندار کرمان پیگیرهای بسیار خوبی در تهران در این زمینه داشته، گفت: در جنوب استان کرمان ۹۳ درصد پول گندم خریداری شده پرداخت شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به اینکه تولید نان کامل در استان کرمان اهمیت زیادی دارد، افزود: فعلاً افزایش قیمت نان در استان را نداریم و آنالیز قیمت در دست اقدام است.
حسن‌زاده با بیان اینکه ۳۵ نان سرزمینی در شهرستان‌های استان کرمان داریم، ادامه داد: نیاز است فرمانداران استان نسبت به برگزاری جشنواره نان اقدام کنند و نان سنتی هر شهرستان معرفی شود.
او با اشاره به اینکه افزایش تعداد کارخانجات آرد در استان کرمان را پیگیری می‌کنیم، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون مجوز احداث چندین کارخانه در استان گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 12
  • امروز: 172
  • دیروز: 198
  • هفته: 1,332
  • ماه: 4,433
  • سال: 35,537