چرخ مخابرات استان نمی‌چرخد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1100

چرخ مخابرات استان نمی‌چرخد

چرخ مخابرات نمی‌چرخد.شرکتی که با توجه به ماهیتش باید همانند یک بنگاه اقتصادی خرج و دخلش با هم بخواند و نمی‌‌خواند. 23 هزار تومان هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت است و 5تا 7 هزار تومان میانگین آورده هر خط. هر جور که حساب کنی خرج کار سه برابر دخلش است. موضوعی که ابتدا شرکت مخابرات استان را مجبور کرده تا از هزینه نگهداری بزند و از 23 هزار تومان به 15 هزار تومان برساند؛ موضوعی که اما طی این مدت فدا شده عقب افتادن استان در پوشش شبکه آنتن دهی و البته سرعت اینترنت است.

 برای ده میلیون از مشترکین خطوط ثابت حتی قبض تلفن ثابت نمی‌شود. موضوعی که علتش صرفه نبودن صدور قبض است. مدیر مخابرات منطقه کرمان در جلسه روز گذشته خود که با حضور خبرنگاران برگزار شد در همین رابطه، گفت: «۲۸ میلیون مشترک تلفن ثابت در کشور داریم که از این میزان ۱۸ میلیون نفر برای مخابرات دارای ارزش است و مابقی ارزش صدور قبض را ندارد تراکنش پرداختی از هزینه بانکی کمتر است لذا مخابرات مجبور است برای ۱۰ میلیون نفر قبضی صادر نکند.»

سید رهام حسینی  با بیان اینکه هزینه ایجاد یک خط تلفن ثابت در مرکز استان حداقل سه میلیون تومان است اما فقط ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنیم،گفت:« چند سال باید بگذرد تا هزینه ها جبران شود، ضمن اینکه در نقاط روستایی و مناطق دورافتاده هزینه راه اندازی هر خط تلفن ثابت بین پنج تا هفت میلیون تومان است.»به گفته حسینی تعرفه‌های مخابرات در مدت ۱۸ سال گذشته هیچ گونه افزایشی نداشته اما هزینه‌های ارزی و ریالی افزایش یافته است.

او همچنین در این جلسه از عملکرد شهرداری و اداره برق در مواجهه با مخابرات به شدت انتقاد کرد . به گفته مدیر مخابرات منطقه کرمان این اداره  بالای ۱۰۰ میلیارد تومان از ادارات و سازمان های دولتی طلب دارد اما سرویس آنان را قطع نکرده اما اداره  برق بارها تجهیزات ارتباطی مخابرات را به علت بدهی قطع کرده است. او همچنین با اشاره به رقم اعلام شده توسط شهرداری کرمان برای مجوز سایت‌های مخابرات، گفت: « رقم اعلام شده توسط شهرداری کرمان برای مجوز سایت های مخابرات حتی  در تهران و کلانشهرهای دیگر کشور مشاهده نمی شود. ما دنبال کیفیت ارتباط هستیم اما برخی با ما تعامل نداشتند وفکر می‌کنند ما با بولدوزر پول جمع می‌کنیم.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 7
  • امروز: 335
  • دیروز: 255
  • هفته: 2,944
  • ماه: 7,925
  • سال: 24,443