۸۵ درصد خرمای کشاورزان شرق کرمان خشک شده است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1292

۸۵ درصد خرمای کشاورزان شرق کرمان خشک شده است

رییس شورای عالی استان کرمان گفت: ۸۰ تا ۸۵ درصد خرمای کشاورزان شرق استان خشکیده و کشاورزی مردم منطقه فلج شده است.

منصور عزیز آبادی گفت: تماس‌ها و مکاتبات زیادی از کشاورزان شرق و جنوب استان داشتیم و باتوجه به اینکه تنها محصول درآمد‌زای کشاورزان این منطقه خرما است از مسئولان می‌خواهیم بطور ویژه به این مسئله رسیدگی کنند وام‌های بدون بهره در اختیار کشاورزان قرار بدهند و در برخی موارد کمک بلاعوض برای کشاورزان درنظر بگیرند.

او در ادامه گفت: باتوجه به بازدید‌هایی که از نخلستان‌های شرق استان داشتیم در بسیاری از نخلستان‌ها میزان خشکیدگی خوشه‌های خرما به ۸۰ تا ۸۵ درصد رسیده است و کشاورزان متضرر شده اند. عزیزآبادی با اشاره به اینکه درآمد کشاورز از محصول خرما بسیار ناچیز است و هزینه جمع آوری، برداشت خرما و کارگر بسیار بالاست و دیگر برای کشاورز مقرون به‌صرفه نیست.

رییس شورای عالی استان کرمان گفت: من به عنوان نماینده مردم از رئیس جمهور و استاندار خواهشمندم توجه ویژه‌ای به منطقه داشته باشند و خسارات بیمه کشاورزی که به کشاورز تعلق می‌گیرد بسیار ناچیز است و حتی کمتر از مبلغی است که کشاورز آن را به صندوق بیمه پرداخت می‌کند. کاشت و برداشت خرما برای کشاورز مقرون به صرفه نیست.

او باتوجه به درآمد ناچیز خرما گفت: بعضی از کشاورزان حتی نمی‌توانند محصول خود را بیمه کنند.  عزیزآبادی  گفت: چندین سال است کشاورزان با عارضه خشکیدگی خوشه‌های خرما روبرو هستند و امسال فاجعه‌ای عظیم برای نخل‌‌کاران رخ داده است و کشاورزی نخل‌‌کاران را فلج کرده است. عزیزآبادی خواستار تحقیق درباره علل خشکیدگی خوشه‌های خرما شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 43
  • امروز: 199
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,624
  • ماه: 7,408
  • سال: 24,800