ساماندهی مسیر ارتباطی بم و راین در دستورکار قرار گرفت

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1473

ساماندهی مسیر ارتباطی بم و راین در دستورکار قرار گرفت 

سُها خدیشی- فرمانداران کرمان و بم از همکاری مشترک برای ساماندهی مسیر ارتباطی مشترک بین منطقه تهرود از توابع شهرستان بم و شهر راین از توابع کرمان و رفع مشکل روستاییان در این مسیر خبر دادند .

به گزارش کاغذ وطن، فرماندار شهرستان کرمان، در جریان بازدید از مسیر ارتباطی بین دو شهر بم و راین گفت: منطقه مرزی بین دو شهر راین و بم حدود هشت کیلومتر است که از این مقدار ۴ کیلومتر در حوزه شهر راین و مابقی در حوزه شهرستان بم قرار دارد.

علی بابایی اظهارداشت: با توجه به تعاملاتی که بین دو شهرستان کرمان و بم برقرار گردید اولین بحث آن ارتباطات راه‌های روستایی است که مشکلاتی را ایجاد کرده است .

او ادامه‌داد:این بازدید به جهت برنامه ریزی بیشتر و ادامه پیشرفت پروژه راه روستایی که شهرستان کرمان را به شهرستان بم از مسیر راین مرتبط می‌کند صورت گرفت.

فرماندار کرمان عنوان‌کرد:ارتقای سطح اقتصادی روستاهایی که در این مسیر قرار می‌گیرند با تغییر الگوی کشت و مدیریت بهینه در خصوص سیستم های آبیاری، ماندگاری مردم در روستاها و توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت.

بابایی بیان‌کرد: مقرر گردید دو فرمانداری کرمان و بم در کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها مبلغی را براساس میزان حجم باقی مانده برای این پروژه اختصاص دهند تا هر چه سریعتر به بهره‌برداری رسد .

او اضافه‌کرد: جهاد کشاورزی و مدیریت آب دو شهر بم و راین بررسی‌های لازم را انجام دهند و همچنین وضعیت مالکیت و حق آبه ‌ها را مشخص کنند و در جلسه‌ای با حضور فرماندار بم نتیجه نهایی را اعلام نمایند تا در صورت ایجاد هر اجحافی پیگیری لازم صورت گیرد.

ساماندهی راه ارتباطی از لحاظ گردشگری و کوتاهی مسافت حائز اهمیت است

در ادامه محمد برزنگ فرماندار بم نیز گفت: راه مشترکی از سمت منطقه تهرود از توابع بم به شهر راین وجود دارد که در صورت آسفالت و ساماندهی آن ۴۰ کیلومتر مسیر بم به راین کوتاه‌تر می‌شود.

او خاطرنشان‌کرد: طول این راه میان‌بر هشت کیلومتر است که چهار کیلومتر آن در حوزه شهرستان بم و مابقی در حوزه شهر راین قرار دارد که با اختصاص اعتبار توسط فرمانداری‌ کرمان و بم و تکمیل پروژه توسط راهداری ‌ها تردد در مسیر راحت‌تر شود.

به گفته او با عبور از این مسیر مسافت بین استان های همجوار مانند فارس نیز کمتر می‌شود.

فرماندار بم توضیح‌داد: این راه ارتباطی از لحاظ گردشگری به دلیل داشتن آب و هوای بکر و هم از لحاظ تبادل محصولات کشاورزی بین دو شهرستان کرمان و بم و نیز کوتاهی مسافت حائز اهمیت است.

برزنگ تصریح‌کرد: تعدادی روستا نیز در این مسیر قرار دارد که از رودخانه های مشترک بین دو شهر بم و راین استفاده می‌کنند که مقرر شد در جلسه‌ای بخشدار دهبکری و راین و همچنین روسای ادارات جهاد کشاورزی اسناد و مدارک مربوط به مالکیت مردم منطقه تهرود را ارائه دهند تا مشکل آبی که دیگران غیرقانونی استفاده می‌کنند حل گردد.

او گفت: خط انتقال آب از روستای سبزوییه تا پابنه از محل اعتبارات فاقد دهیاری ها توسط اداره جهاد کشاورزی بم انجام شود و مطالعات آن توسط آب منطقه‌ای بم صورت پذیرد.

فرماندار بم همچنین در بازدید از روستای« دَکْفَن» اظهارداشت: این روستا مشکل طرح هادی و برق دارد که مقرر شد منابع طبیعی و بنیاد مسکن مشکلات مربوط به موانع موجود در طرح هادی را با همکاری دهیاری حل کند.

او می‌گوید: درخصوص مشکل برق روستای«دَکْفَن» نیز افرادی که هنوز امتیاز برق را خریداری نکرده‌اند نسبت به خریداری امتیاز برق اقدام نمایند تا مشکل برق رسانی به این روستا حل شود .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 6
  • امروز: 242
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,911
  • ماه: 7,825
  • سال: 25,503