رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کرمان: راه اندازی موزه مطبوعات کرمان نیازمند اعتبار است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1498

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کرمان: راه اندازی موزه مطبوعات کرمان نیازمند اعتبار است

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کرمان با اشاره به اینکه آماده سازی موزه مطبوعات استان بسیار کند پیش می رود، گفت: برای تکمیل و بهره برداری نیازمند اعتبار هستیم.

محمد لطیف‌کار، ضمن تشریح آخرین وضعیت راه اندازی موزه مطبوعات کرمان اظهار داشت: با توجه به زمان کوتاه باقی مانده تا ۱۷ مرداد ماه مصادف با روز خبرنگار، اما موزه مطبوعات استان کرمان به دلیل وجود مشکلات مالی زیاد، آماده افتتاح نیست و در این خصوص نیازمند اعتبار هستیم.

تاکنون ۸۵۰ میلیون تومان هزینه شده است

او به اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۹ اداره کل میراث فرهنگی کرمان ساختمان خانه دینیار از اماکن تاریخی شهر کرمان، مربوط به دوره قاجاریه را در اختیار اداره کل ارشاد استان به منظور راه اندازی موزه مطبوعات قرار داده و اداره کل ارشاد استان نیز آن را در اختیار خانه مطبوعات استان کرمان گذاشته است، اظهار داشت: این خانه تاریخی با توجه به گذشت سال‌ها از ساخت آن نیازمند مرمت و بازسازی اساسی بود و تا کنون با پیگیری های فراوان، مجموعاً ۸۵۰ میلیون تومان هزینه بازسازی و بهسازی ساختمان شده است.

او افزود: به منظور تکمیل فرآیند بهسازی و نوسازی و نیز خرید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی این مکان، نیازمند ۱۲ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

او با ذکر این نکته که راه اندازی موزه‌ها از جمله وظایف اداره کل میراث فرهنگی است، اما این نهاد فقط یک ساختمان را در اختیار خانه مطبوعات قرار داده است گفت: همین امر روند راه اندازی موزه را با تاخیر مواجه کرد و پیگیری امور و تأمین بودجه همواره از سوی خانه مطبوعات صورت می‌گیرد.

تعطیلی ۱۰ ساله اولین موزه مطبوعات کشور

رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان کرمان به سابقه ایجاد موزه مطبوعات در کرمان طی سال ۱۳۸۴ به عنوان اولین موزه مطبوعات کشور در آن زمان، با پیگیری مدیر وقت خانه مطبوعات اشاره کرد و گفت: متاسفانه آن موزه به دلیل عدم حمایت مالی قریب ۱۰ سال است که تعطیل شده و وسایل آن، هم اکنون در ساختمانی دیگر نگهداری می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 40
  • امروز: 72
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,651
  • ماه: 7,905
  • سال: 25,759