آبادانی علمی به‌واسطه دانشگاه علوم پزشکی در بم ایجاد شده است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1557

آبادانی علمی به‌واسطه دانشگاه علوم پزشکی در بم ایجاد شده است
سُها خدیشی- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز به دلیل آبادانی علمی که به‌واسطه رشد حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی در بم ایجاد شده است دیگر کسی نام بم را با زلزله نمی‌شناسد؛ زیرا جدا از بازسازی فیزیکی آبادانی علمی در بم نیز ایجاد شده است.
به گزارش کاغذوطن، دکتر سید حمید جمال‌الدینی در مراسم تودیع دکتر مازیار اویسی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی بم و معارفه دکتر علی صدیقی به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی بم افزود: ۲۸ مرکز خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در شهرستان‌های شرقی استان کرمان در حال تکمیل است که قطعاً در همین دولت کمک خواهیم کرد تا این مراکز تجهیز و به چرخه سلامت اضافه شوند.
او بیان‌کرد: پروژه احداث بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم نیز باتوجه‌به مصوبه سفر ریاست‌جمهوری عملیات ساخت این پروژه تسریع خواهد یافت.
به گفته او باید این نکته را مدنظر داشته باشیم تا دانشگاه علوم پزشکی بم علاوه بر خدمت‌رسانی در امر درمان با استفاده از دانش‌بنیان به سمت تولید هم حرکت کند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت: در بُعد ملی اقدامات بسیاری از جمله توسعه تخت بیمارستانی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی صورت‌گرفته است و بیش از چهارهزار پروژه تا پایان دولت به کشور اضافه می‌شود که تاکنون نزدیک به ۱۷۰۰ پروژه بهداشتی بهره‌برداری شده و تنها در هفته دولت ۵۵۰ پروژه زیرساختی تکمیل و افتتاح شده است.
*وزارت بهداشت تضمین خرید تولیدات داخلی را داده است
دکتر جمال‌الدینی عنوان‌کرد: وزارت بهداشت در نظام سلامت تضمین خرید محصولات داخلی و دانش‌بنیان را داده است و تقریباً این وزارتخانه جزو موفق‌ترین نهادهایی بوده که در توسعه و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور نقش داشته است .
او می‌گوید تضمین خرید و استفاده از محصولات داخلی مهم‌ترین رکن توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است.
او توضیح‌داد: باتوجه‌به اینکه بیش از ۸۰ درصد محصولات وزارت بهداشت یعنی محصولات مصرفی و تجهیزات، تولید داخل کشور است به جز نقشی که دانشگاه‌ها و اعضای هیئت‌علمی در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان داشتند این تضمین خرید نیز موضوع بسیار مهمی است.
به گفته او به دلیل بازار تضمینی که وزارت بهداشت به‌صورت خرید انبوه انجام می‌دهد اکنون وارد تجهیزات سنگین شده‌ایم.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اضافه‌کرد: این دستاورد بزرگی است که یک روزی نیازهای پایه را دنبال می‌کردیم؛ اما امروز مطالبات مردم به نیازهای فوق‌تخصصی رسیده است و تلاش خواهیم کرد تا بخش عمده‌ای از این نیازها را حل کنیم .
*اولویت نظام سلامت شعار پیشگیری مقدم بر درمان است
دکتر جمال‌الدینی گفت: اولویت نظام سلامت همان شعار پیشگیری مقدم بر درمان است که در طرح نظام سلامت هم وجود دارد و باید حرکت ما به سمتی باشد که بیمار دیالیزی و صعب‌العلاج ما با تغییر سبک زندگی و آموزش‌های لازم دچار بیماری نشوند و در آینده روند کاهشی داشته باشیم.
او با اشاره به ویژگی‌های مدیریتی افزود: مدیریت ویژگی‌هایی دارد؛ مانند عمل، علم، تقوا، سعه‌صدر، تشکیل و تبیین و گفتگو حتی با منتقدین که باید همگی آن را رعایت کنیم و همچنین باید حلقه مشاورین را گسترش دهیم؛ زیرا دانشگاه محل کرسی آزاداندیشی و گفتگو است تا بتوانیم هدایت شده حرکت کنیم.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بم الگوی یک دانشگاه حکمت محور باشد، روحیه خدمتگزاری و خدمت خالصانه باید خروجی دانشگاه باشد و اگر محصولی تولید می‌کنیم باید محصولی باشد که آدم‌ها را به رشد تعالی برساند نه اینکه آدم‌ها را حذف و جدا کرده و بنیان خانواده را خراب کند .
به گزارش کاغذوطن با حضور دکتر جمال‌الدینی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و پیام خزائلی مشاور و قائم مقام ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمان در امور ستادی و فرمانداران و مسئولان شهرستان های شرقی استان کرمان از خدمات دکتر مازیار اویسی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی بم تقدیر و تشکر به عمل آمد و دکتر علی صدیقی به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی بم معارفه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 83
  • امروز: 48
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,449
  • ماه: 7,859
  • سال: 25,892