تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر در زمان حیات آنان اولویت دولت است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1606

تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر در زمان حیات آنان اولویت دولت است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در تاریخ سرزمین ما فرهیختگان و هنرمندان بیش از همه با هنر و اندیشه خویش درخت تنومند فرهنگ و هنر این خطه را بارور نگه داشته‌اند و تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر در زمان حیاتشان از اولویت‌های دولت است.
محسن روحی در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری آیین «تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر» در کرمان با حضور مشاور رئیس صندوق اعتباری هنر اظهار داشت: برگزاری آیین تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر استان کرمان به‌منظور پاسداشت مقام هنرمندان برجسته و پیش‌کسوت استان با مشارکت صندوق اعتباری هنر در زمستان امسال برگزار می‌شود.
او ادامه داد: در استان کرمان در حاشیه مراسم مختلف از پیش‌کسوتان فرهنگ و هنر تقدیر می‌شود؛ اما به دنبال برگزاری رویداد و قابی خاص برای تجلیل از پیش‌کسوتان بوده‌ایم؛ رویکرد ما ایجاد قاب‌هایی متعدد برای تقدیر از پیش‌کسوتان و همچنین هنرمندان برجسته جوان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تأکید بر توجه به اهالی فرهنگ و هنر در زمان حیات آنان افزود: برنامه‌ریزی‌های استانی برای بزرگداشت اهالی فرهنگ هنر در ۲ قاب خاص و ویژه پیش‌کسوتان و همچنین هنرمندان جوان برجسته در حال انجام است که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده این مراسم به‌صورت مستمر در یک بازه زمانی خاص رقم می‌خورد.
او با بیان اینکه آیین تجلیل از نامداران طرح خوبی است که با مشارکت صندوق اعتباری هنر در استان‌های مختلف برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برای اینکه روحیه امید برای سایر هنرمندان برجسته و جوان نیز فراهم شود باید یک کار برجسته و در شأن هنرمندان انجام داد؛ امروز نسلی از هنرمندان جوان داریم که باید دیده شوند؛ لذا صندوق اعتباری هنر در کنار تجلیل از پیش‌کسوتان فرهنگ و هنر باید در قالب یک طرح و قاب به نسل جوان فرهنگ و هنر نیز توجه کند.
روحی بر برنامه‌ریزی دقیق و هدف‌گذاری شده و همچنین استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای برگزاری رویداد تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر در کرمان تأکید و اظهار امیدواری کرد کاری که در این زمینه در کرمان برگزار می‌شود اتفاقی خوب، باشکوه و در شأن کرمان، اهالی فرهنگ و هنر و صندوق اعتباری هنر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 21
  • امروز: 24
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,693
  • ماه: 7,607
  • سال: 25,285