ناوگان عمومی کرمان پیر شده است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1609

ناوگان عمومی کرمان پیر شده است
استاندار کرمان با بیان اینکه عمر ناوگان حمل‌ونقل عمومی این استان بالاست گفت: این مسئله گرفتاری و محدودیت‌های زیادی را برای سرپا نگه‌داشتن این ناوگان ایجاد کرده که امیدوارم با حمایت دولت این وضعیت اصلاح شود.
محمدمهدی فداکار در مراسم قدردانی از فعالان حوزه حمل‌ونقل افزود: به رفع مشکلات و گرفتاری‌های حوزه حمل‌ونقل کمک می‌کنیم.
او اظهار داشت: حمل‌ونقل مسافر و بار شبکه مویرگی در داخل و خارج کشور را شامل می‌شود و اهمیت آن به‌گونه‌ای است که اگر لحظه‌ای این شبکه فلج شود، زندگی مردم تعطیل می‌شود.
استاندار کرمان افزود: مجموعه فعالان اصلی حوزه حمل‌ونقل کار سختی در حوزه ناوگان عمومی برعهده دارند و دشواری‌های این حوزه قابل‌قیاس با سایر بخش‌ها نیست؛ این عرصه کاری طاقت‌فرسا و مسئولیتی سنگین به شمار می‌رود.
او همچنین با اشاره به جابه‌جایی سوخت، کالاهای مصرفی و فاسدشدنی تا کالاهای بزرگ صنعتی بیان کرد: درهرحال بخش عمده زندگی مردم درگیر حمل‌ونقل است و تصور لحظه‌ای بدون حمل‌ونقل نیز عملیاتی نیست.
فداکار تأکید کرد: اگر روزی جاده‌ای بسته شود، مردم با چالش روبه‌رو می‌شوند و راهداری، اورژانس و پلیس در جاده‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند تا امنیت و ایمنی مسیر را برای مردم فراهم کنند.
او با بیان اینکه ارزش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زمانی که فقط یک روز جاده‌ای مسدود شود، مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله که شاهد مسدودشدن راه‌ها بودیم این ارزش به‌خوبی درک شده است.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه باید تمام توان و تلاش خود را بگذاریم تا مردم در آسایش و آرامش و رفاه باشند، گفت: در این زمینه حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری اهمیت زیادی دارد.
احسان عراقی‌زاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار و ۵۳۰ نفر مسافر به‌وسیله ۵ هزار و ۸۰۰ اتوبوس و مینی‌بوس و سواری کرایه جابه‌جا شدند، اظهار داشت: ۸۳ هزار زائر اربعین در ۲ هزار و ۶۰۰ سفر به مرزهای عراق جابه‌جا شدند و بیش از ۳۷ میلیون تن کالا از مبدأ استان کرمان به‌وسیله ۲۱ هزار و ۵۰۰ کامیون حمل شده است.
عراقی‌زاده‌ افزود: شورای راهبری استان به طور مرتب به ریاست استاندار کرمان تشکیل می‌شود و کاهش تلفات رانندگی در استان را در دستور کار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 7
  • امروز: 76
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,986
  • ماه: 7,624
  • سال: 25,188