چهاردهمین نمایشگاه کتاب شهر سرچشمه افتتاح شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1624

چهاردهمین نمایشگاه کتاب شهر سرچشمه افتتاح شد
چهاردهمین نمایشگاه کتاب شهر سرچشمه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و مدیرعامل مجتمع مس سرچشمه افتتاح شد.
به گزارش روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محسن روحی در این مراسم ضمن قدردانی از مجتمع مس سرچشمه به‌پاس فعالیت‌های فرهنگی هنری و همچنین حمایت از این‌گونه رویدادها، گفت: امسال در هفته مقاومت موکب بسیار خوبی از سوی این مجموعه برپا شد و فعالیت‌های خلاقانه و خوب فرهنگی هنری انجام شد که جای تشکر دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، با بیان اینکه برگزاری رویدادهایی همچون برپایی نمایشگاه‌های کتاب بسیار شوق‌آور است، افزود: برپایی نمایشگاه‌های کتاب قطعاً نقش مهمی در توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی دارند و این افتخاری برای کرمان است که با وجود داشتن ۳ ونیم درصد جمعیت کل کشور، میزان خرید کرمانی‌ها از نمایشگاه کتاب تهران (به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد کتاب در سطح بین‌الملل) ۴ ونیم درصد بوده است.
او با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی یک واجب دینی است، نقش همه دستگاه‌ها و شرکت‌ها را در این امر مهم دانست و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری مجتمع مس سرچشمه بر موضوع کتاب‌خوانی و جدیتی که در برپایی نمایشگاه کتاب و رویدادهای مرتبط دارد اثرات خوبی به دنبال خواهد داشت.
روحی ادامه داد: کتاب غذای روح انسان است و اگر از کتاب‌خوانی فاصله بگیریم روح ما کوچک می‌شود؛ لذا با فعالیت‌های مختلف باید فرهنگ کتاب‌خوانی را توسعه داد؛ زیرا دانایی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک انسان در هر شغل و جایگاهی است و دانایی جز با مطالعه کتاب حاصل نمی‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با توصیه به والدین برای کتاب‌خوانی، خاطرنشان کرد: قطعاً رفتار ما بر کودکان اثرگذار است و اگر والدین کتاب‌خوان باشند فرزندان هم یاد می‌گیرند و این‌گونه ما آینده روشن و درخشان‌تری خواهیم داشت.
روحی بر همکاری همه برای تداوم این نمایشگاه تأکید کرد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی شرایطی فراهم شود تا علاوه بر مردم و کارکنان سرچشمه، مردم رفسنجان نیز بتوانند از این نمایشگاه بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 20
  • امروز: 180
  • دیروز: 194
  • هفته: 1,483
  • ماه: 7,936
  • سال: 26,355