۶۴۳ نفر در استان کرمان ثبت‌نام خود را برای انتخابات مجلس قطعی کردند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1575

۶۴۳ نفر در استان کرمان ثبت‌نام خود را برای انتخابات مجلس قطعی کردند
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: ۶۴۳ نفر در استان کرمان ثبت‌نام خود را برای شرکت در رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی قطعی کردند.
رحمان جلالی در نشست خبری با موضوع انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۶۴۳ نفر از ۹۵۸ نفری که مدارک آنها توسط مراجع شش‌گانه در مرحله پیش ثبت‌نام مورد تأیید قرار گرفت، ثبت‌نام خود را برای شرکت در رقابت انتخاباتی قطعی کرده‌اند.
او از ثبت‌نام قطعی ۸۱ خانم و ۵۶۲ آقا در استان کرمان خبر داد و افزود: ۸۷ درصد ثبت‌نام‌شدگان را آقایان و ۱۳ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در ادامه بیان کرد: ۹۵ نفر از ثبت‌نام‌شدگان دارای مدرک دکتری، ۲۲ نفر دارای مدرک حوزوی، تحصیلات ۲۵ نفر کارشناسی (این افراد یک دوره نماینده مجلس بوده‌اند) و ۵۰۱ نفر دارای تحصیلات کارشناسی ارشد هستند.
او با اشاره به سن داوطلبان ادامه داد: ۸۵ نفر در رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ۱۱۷ نفر در رده سنی ۳۶ تا ۴۰ سال، در رده سنی ۴۱ تا ۴۵ سال ۱۴۱ نفر، در رده سنی ۴۶ تا ۵۰ سال ۸۶ نفر، در رده سنی ۵۱ تا ۵۵ سال ۹۰ نفر، در رده سنی ۵۶ تا ۶۰ سال ۶۸ نفر، در رده سنی ۶۱ تا ۶۵ سال ۴۰ نفر، در رده سنی ۶۶ تا ۷۰ سال ۱۱ نفر و پنج نفر در رده سنی ۷۱ تا ۷۵ سال ثبت‌نام کرده‌اند.
جلالی عنوان کرد: بررسی صلاحیت نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز آغاز می‌شود
او از تشکیل ستاد بررسی تبلیغات به ریاست استاندار طی هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: در این ستاد سیاست‌ها، راهبردها و برنامه‌های ناظر بر فضای تبلیغاتی کاندیداها ریل‌گذاری می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در ادامه از انتخابات مجلس خبرگان رهبری سخن به میان آورد و بیان کرد: ثبت‌نام داوطلبان از ۱۴ تا ۲۰ آبان‌ماه به‌صورت حضوری در فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه، فرمانداری قم و یا وزارت کشور انجام می‌شود. ضمن آنکه کاندیداها باید حداقل سن ۴۰ سال داشته باشند.
او در بخش دیگر سخنانش عنوان کرد: در قانون جدید انتخابات، دستگاه‌های اجرایی را مکلف کردند یک ماه قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی فهرست و مشخصات کامل امکاناتی که عرفاً می‌توان از آنها برای تبلیغات عمومی در انتخابات استفاده کرد را در اختیار هیئت بررسی تبلیغات استان قرار دهند.
جلالی با بیان این مطلب که داوطلبان علاوه بر فضای حقیقی، می‌توانند در فضای مجازی نیز تبلیغ کنند؛ اما باید آدرس تارنمای آن سایت یا کانالشان را به فرمانداری اعلام کنند، تصریح کرد: بر اساس قانون شفافیت و نظارت بر فعالیت‌های انتخاباتی، متقاضیان ملزم به افتتاح یا تعیین شماره‌حساب غیرتجاری مربوط به هزینه‌های انتخاباتی هستند.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان در پایان اظهار کرد: ۱۸۷ نفر در حوزه انتخابیه کرمان و راور، ۸۱ نفر در رفسنجان و انار، ۷۰ نفر در زرند و کوهبنان، ۶۸ نفر در بافت، رابر و ارزوئیه، ۵۵ نفر در سیرجان و بردسیر، ۵۲ نفر در جیرفت و عنبرآباد، ۴۸ نفر در شهربابک، ۴۴ نفر در کهنوج، منوجان، فاریاب، رودبار جنوب، جازموریان، ۳۸ نفر در حوزه بم، ریگان و نرماشیر برای حضور در رقابت انتخاباتی ثبت‌نام کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 16
  • امروز: 101
  • دیروز: 166
  • هفته: 1,335
  • ماه: 4,583
  • سال: 36,027