سند بناهای قبل از ۹۴ در سکونتگاه‌های غیررسمی به افراد واگذار شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1625

سند بناهای قبل از ۹۴ در سکونتگاه‌های غیررسمی به افراد واگذار شود
سُها خدیش- مشاور شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در حاشیه‌نشینی سکونتگاه‌هایی که سابقه سکونت آنها بر اساس قانون قبل از سال ۱۳۹۴ بوده و اراضی آنها دولتی است برای واگذاری به شخص می‌توانند تشکیل پرونده دهند.
محمدرضا مهمان‌دوست در حاشیه جلسه بررسی وضعیت محله‌های بافت ناکارآمد شهر بم در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ساخت‌وساز افرادی که در سکونتگاه‌های غیررسمی قبل از سال ۹۴ ساکن هستند از طریق بازآفرینی انجام می‌شود.
او بیان کرد: اراضی ناکارآمد شهری با سه گونه بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه غیررسمی وجود دارند و در این زمینه اقدامات قانونی در حال انجام است.
مشاور شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهارداشت: در راستای آموزه‌های ناشی از زلزله بم که پنجم دی‌ماه هم‌زمان با سالگرد زلزله این شهر انجام شده بود از سال گذشته تا امسال از شهرداری‌های سطح کشور خواسته بودیم اقدامات بازآفرینی را رصد و در اختیار ما قرار دهند.
جایزه بم در دهه فجر اهدا می‌شود
او عنوان کرد: شهرداری‌ها باید اقدامات خود را بر اساس محورهایی که به آنها ابلاغ شده بود جمع‌آوری کنند.
مهمان‌دوست ادامه داد: شروع کار جایزه بم در این شهرستان و با حضور شهرداران کل استان کرمان هم‌زمان با سالگرد زلزله بود و در دهه فجر به کار خود پایان می‌دهد.
وی اضافه کرد: این جایزه به شهرداری‌های برتر با محورهای برتر و منتخب از بین شهرداران سراسر کشور اهدا می‌شود.
مشاور شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهارداشت: ۱۶۸ هزار هکتار بافت فرسوده در سطح کشور وجود دارد؛ اما در بحث بازآفرینی و اختصاص قیر برای بافت‌های ناکارآمد، درصد بالایی را برای بم نسبت به مجموعه کشوری در نظر گرفته‌ایم.
مهمان‌دوست گفت: از سه هزار کوچه و معبر خاکی بم در فاز اول برای ۲۵۰ کوچه اعتبار قیر رایگان برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شد و در مجموع و در فازهای بعدی نیز ۶۰۰ معبر و کوچه را در نظر می‌گیریم.
وی افزود: بم را به‌گونه‌ای خواهیم دید که اتفاقاتی که در ۲۰ سال گذشته در این شهر رخ نداده است را جبران کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 81
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,991
  • ماه: 7,629
  • سال: 25,193