هجوم شن های روان مرز بحران را در فهرج رد کرد. روستای«ده‌ میر‌شیر» در فهرج خالی از سکنه شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1406

هجوم شن های روان مرز بحران را در فهرج رد کرد. روستای«ده‌ میر‌شیر» در فهرج خالی از سکنه شد

فرماندار فهرج گفت: خشکیدگی خوشه‌های خرما خسارات قابل توجهی امسال به کشاورزان فهرجی وارد کرد. حسین سعیدنیا در گردهمایی جمعی از کشاورزان فهرجی گفت: خشکسالی خوشه‌های خرما امسال در فهرج نسبت به سال جاری‌ گذشته متفاوت‌تر بوده است.

او افزود: یکی از مشکلات کشاورزان هجوم و حرکت شن‌های روان به مزارع است و ۵۰ درصد روستا‌های بخش نگین کویر فهرج در معرض هجوم حرکت شن‌های روان قرار دارند و روستای ده میر شیر در این بخش خالی از سکنه شده است.

او با اشاره آثار مخرب و زیان بار سوسک حنایی سرخرطومی به کشاورزان توصیه کرد از انتقال هرگونه پاجوش و نخل درخت خرما به شهرستان فهرج در فصل کشت درخت خرما خودداری کنند و هرگونه جابجایی پاجوش درخت خرما از شهرستان‌های همجوار به این شهرستان ممنوع است و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

همچنین موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ۲۶ دی‌ماه سالروز فرار شاه خائن از کشور گفت: شاه خائن افزون بر هزار و ۹۲۰ میلیارد دلار ثروت از این کشور به یغما برد و این بزرگترین سرقتی است که در طول تاریخ بشریت انجام شده و بزرگترین سرقت و اختلاس در جهان است و در این زمینه مردم عزیز پویشی در فضای مجازی راه‌اندازی کردند.

غضنفرآبادی افزود: یکی از قوانین توهین به ملت ایران قانون کاپیتولاسیون بود که مجرمان آمریکایی اگر در ایران مرتکب جرمی می‌شدند محاکمه و تحت تعقیب قرار نمی‌گرفتند این محاکمه فریب و مسخره کردن ملت ایران بود و کاپیتولاسیون بزرگترین توهین به ملت ایران بود.

او با اشاره به توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی اظهار داشت: آمریکا، اسرائیل و عربستان هزینه‌های زیادی خرج می‌کنند تا سیاه نمایی کنند و مسئولین را به مردم بد جلوه دهند.

غضنفرآبادی گفت: اکنون دشمنان روی اذهان و ذهن نسل جوان کار می‌کنند و می‌خواهند چهره سیاهی از جمهوری اسلامی به آن‌ها ارائه دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 99
  • امروز: 97
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,498
  • ماه: 7,908
  • سال: 25,941