رئیس اتاق کرمان: برقراری ارتباط خارجی از حلقه‌های زیرساختی توسعه است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1749

رئیس اتاق کرمان: برقراری ارتباط خارجی از حلقه‌های زیرساختی توسعه است
رئیس اتاق کرمان گفت: برقراری ارتباط خارجی از حلقه های زیرساختی توسعه محسوب می شود که در این راستا در استان کرمان برقراری پرواز کرمان-دبی و بالعکس بایستی با برنامه ریزی، نظم خوب و بسیار قوی برقرار شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی کرمان، سید مهدی طبیب زاده در نشستی به منظور هماهنگی دستگاه‌های مختلف استان برای برقراری پرواز کرمان-دبی توسط شرکت هواپیمایی فلای‌دبی افزود: در راستای اهداف کرمان آیدکس برای اینکه کرمان مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گیرد، هماهنگی برقراری ارتباطات ضروری بود که در این رابطه نشست های مختلفی با نمایندگان و مدیرعامل شرکت فلای دبی برگزار و با پرواز کرمان_دبی موافقت شد.
او ادامه داد: اتاق تاکنون در این زمینه پیش‌قدم بوده و اقداماتی انجام شده اما موفقیت این پرواز منوط به هماهنگی خدمات مورد نیاز در حوزه‌های فرودگاهی، گمرک، روادید، امنیت، بیمه، وزارت امورخارجه و بانک و همچنین وجود نظم و دیسیپلین خاص است.
طبیب زاده، با اشاره به اینکه مسئله مهم دیگر تکمیل ظرفیت این پرواز است، اظهار کرد: این پرواز 185 نفر ظرفیت دارد که مسافر نیز برای این ظرفیت وجود دارد اما باید هماهنگی‌های لازم برای برقراری این پرواز به بهترین صورت شکل گیرد.
رئیس اتاق کرمان بیان کرد: ادامه موفقیت آمیز این کار مستلزم اراده جدی استاندار و مدیران ارشد استان است که خوشبختانه این مهم وجود دارد و در این راستا همکاری و تلاش مضاعف آژانس های مسافرتی و دستگاه های اقتصادی ضروری است.
در ادامه عضو هیات رئیسه اتاق کرمان با تاکید بر اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده و قوی برای تکمیل ظرفیت این پرواز گفت:از شهرداری کرمان درخواست می‌شود چند بیلبورد را برای تبلیغات این پرواز در اختیار قرار دهد و همچنین باید زمینه تبلیغ این پرواز در شهرستان های استان فراهم شود.
محمدرضا بهرامی، تصریح کرد: برقراری پرواز کرمان- دبی فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال، رونق گردشگری و افزایش ضریب اشغال هتل‌ها و مراکز اقامتی ماست که از آژانس داران انتظار بیشتری برای تلاش و پیگیری در زمینه تکمیل ظرفیت این پرواز وجود دارد.
او ادامه داد: همچنین بر روی تورهای اینکامینگ کار نشده و به نظر می رسد اگر آژانس داران کرمان خود نمی توانند در این زمینه فعالیت کنند از آژانس داران پایتخت و سایر استان‌های موفق در گردشگری کمک بگیرند.
بهرامی، در ادامه به موضوع آمادگی رانندگان تاکسی در فرودگاه برای استقبال از مسافران این پرواز اشاره و تصریح کرد: اتاق کرمان آماده برگزاری دوره آموزشی ویژه رانندگان تاکسی است و همچنین پیشنهاد می شود از یک پوشاک همسان برای آنها استفاده شود.
استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و پس‌ از سال‌ها، خط هوایی کرمان – دبی برای خروج استان از بن‌بست هوایی و ارتباط مستقیم با سایر کشورها فراهم شده که در این رابطه هماهنگی دستگاه‌های مختلف ضروری است.
محمدمهدی فداکار، با اشاره به اثرات اقتصادی پرواز در حوزه گردشگری، بازرگانی و غیره تصریح‌کرد: در حوزه زیرساخت‌ها و هر آنچه از عهده ما برآید، حتما حمایت خواهیم کرد.
استاندار کرمان اطلاع‌رسانی عمومی و تبلیغات برای آگاهی تجار، بازرگانان، گردشگران و عموم شهروندان از خط هوایی کرمان – دبی را مورد تاکید قرار داد و افزود: آژانس‌های مسافرتی در سطح شهر اطلاع‌رسانی را انجام دهند و برای اجرای تورهای خارجی رایزنی کنند.
فداکار اظهارکرد: اکثر شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی در دبی دفتر دارند و می‌توانند از ظرفیت این پرواز استفاده و به پایداری خط پروازی کمک کنند، همچنین همایش‌های اقتصادی که در استان برگزار می‌شود با راه‌اندازی این خط هوایی، زمینه حضور مهمانان خارجی را تسهیل کرده است.
او در ادامه همکاری میراث فرهنگی با آژانس‌های مسافرتی را مهم دانست و گفت: کار مشترکی را آغاز و تورهای مسافرتی را با قیمت‌های مناسب برای جذب مسافر راه‌اندازی کنید.
گفتنی است در این نشست به مواردی مانند ایجاد باجه بانکی در فرودگاه، داشتن اینترنت پرسرعت در فرودگاه، صدور بیمه برای ویزای فرودگاهی، خرید دستگاه ایکس ری برای گمرک و سایر موارد اشاره شد.
پرواز کرمان- دبی از 19 شهریورماه 1403 در روزهای دوشنبه و پنجشنبه برقرار خواهد شد و قیمت این پرواز 380 دلار اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 11
  • دیروز: 138
  • هفته: 749
  • ماه: 4,019
  • سال: 44,043