ورزش جیرفت و عنبرآباد در کُما

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 607

ورزش جیرفت و عنبرآباد در کُما

امروزه وقتی کارشناسان مباحث اجتماعی درباره شاخص‌های پیشگیری از وقوع جرم بحث می‌کنند، یکی از موضوعاتی که جزو عوامل ثابت پیشگیری از وقوع جرم محسوب می‌شود بحث ورزش است که نقش اساسی و بنیادی دارد. ورزش علاوه بر اینکه سبب شادی و نشاط افراد می‌شود فواید سودمندی برای انسان دارد که می‌توان به سلامت روح و روان و جسم که از مهم ترین این فواید است، اشاره کرد.

هر چند پدیده جرم و بزهکاری یک مشکل اجتماعی است، تربیت بدنی نیز یک پدیده اجتماعی است که با سایر پدیده‌ها در رابطه است و با توجه به فواید ارزشمند و اهداف تربیت بدنی و ورزش که عنوان خواهد شد، مشخص می‌شود که تربیت بدنی در کاهش بزهکاری، اثرات قابل توجهی داشته و دارد.

امروزه تربیت بدنی و ورزش به عنوان یک پدیده اجتماعی، جایگاه اجتماعی خود را در جامعه هویدا ساخته است. تربیت بدنی در ساختار جامعه وجود داشته، تحول و تکامل پیدا کرده، قوانین و مقررات و آئین نامه‌های خاص خود را دارد و بر اساس آنها برنامه‌های خود را اجرا می‌نماید. نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم زحماتی که کشیده شده، وضعیت ورزش در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد مطلوب نیست. 

یحیی کمالی پور، نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه ی بازدید از اماکن ورزشی شهرستان جیرفت در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته، شاهد سفر وزیر ورزش و جوانان به شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد بودیم، گفت: ما در این سفر مصوباتی داشتیم، اما بعد از این سفر، اقدامات چندان مثبتی صورت نگرفت.

او افزود: دیدیم دغدغه ورزشکارانمان در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد به حدیست که می‌طلبد یکبار دیگر شرایط به گونه‌ای فراهم شود، برای بهبود وضعیت و سرانه فضای ورزشی در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد، کاری انجام شود، بدین منظور از مدیرکل ورزش و جوانان استان خواهش کردیم موارد را بررسی کنند.

کمالی پور تصریح کرد: از ابتدای صبح امروز در خدمت مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان و همکارانشان بوده ایم که از اماکن ورزشی بازدید داشتند و معضلات و مشکلات را دیدند.

او هشدار داد: وضعیت ورزش در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد مطلوب نیست که امیدواریم با تلاش وزیر ورزش و جوانان و مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان که در آینده باز هم خدمتشان خواهیم رسید، وضعیت تغییر کند.

کمالی پور بیان داشت: با همت جهادی که در مدیرکل ورزش و جوانان استان و مسئولان شهرستان سراغ داریم، امیدواریم بتوانیم شاهد ایجاد کیفیت و بهبود وضعیت ورزش شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد هم در خصوص اماکن ورزشی و هم سرانه فضا‌های ورزشی باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: واقعاً نگران هستم و در وضعیت فعلی علی رغم زحماتی که کشیده شده، وضعیت ورزش شهرستان اصلاً مناسب نیست.

کمالی‌پور افزود: در بحث زیرساخت ها، فضای اداری، فضا و سرانه ورزشی به نسبت جمعیت شهرستان و حتی بخش‌های تابعه و روستا‌ها متأسفانه امکانات ورزشی نداریم.

او فقیرترین حوزه از نظر ورزشی را حوزه انتخابیه خود یعنی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد دانست و تصریح کرد: از وزیر ورزش و مدیرکل ورزش و جوانان استان تقاضای نگاه ویژه به این بخش را دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :