خسارت ۱۵۰ میلیون دلاری قطعی برق به واحدهای صنعتی کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1023

 خسارت ۱۵۰ میلیون دلاری قطعی برق به واحدهای صنعتی کرمان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه وضعیت واحدهای صنعتی به دلیل قطعی برق نگران کننده است و باید برای آن فکری کرد، گفت: تنها در واحدهای معدنی مثل گوهر‌زمین ، توسعه آهن و فولاد،هفتگی نزدیک به ۲۰‌میلیون دلار خسارات ناشی از قطعی برق است و با احتساب فعالیت دیگر واحدهای استان،هفتگی ۱۵۰میلیون دلار خسارت به آنها تحمیل می‌شود.

محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار‌کرد:در کارگروه تحقق شعار سال باید پیگیری امور در زمان‌بندی مشخص انجام و گزارش نهایی در هر موضوع اعلام شود و نباید فرصت را از دست داد.

او افزود:‌نامگذاری سال در واقع فرمان مقام معظم رهبری برای تحقق مطالبات اقتصادی مردم است و کار اتاق بازرگانی کرمان در راستای فرمان رهبری است.

پورابراهیمی با بیان اینکه لازم است اتاق بازرگانی موضوعات مربوط به نقض قوانین،عدم اجرای قانون را به ما ارائه دهد تا در سطح ملی پیگیری کنیم و در ادامه با اشاره به مسائل مطرح شده در این جلسه در حوزه منابع طبیعی و زمین،گفت: با توجه به تفاوت و ماهیت ارزش زمین در کرمان و استان‌های دیگر پیشنهاد می‌شود استان کرمان در موضوعات مختلف واگذاری زمین امکان افزایش ظرفیت را داشته باشد.

او در بخش دیگری از سخنانش بیان‌کرد:در بحث قطعی برق نگران هستیم و با توجه به اینکه در استان کرمان قطعی برق را از بخش مسکونی به واحدهای صنعتی منتقل کردیم،مشکلات زیادی برای واحدهای تولیدی و صنعتی به وجود آمده است.

او افزود:سوء‌مدیریت وزارت نیرو در سال‌های گذشته برای کشور چالش ایجاد کرد و به دلیل قیمت گذاری دستوری و اتخاذ تصمیمات این وزارتخانه سرمایه‌گذاری در صنعت برق دچار چالش شد.

پورابراهیمی با اشاره به عدم پرداخت مطالبات سرمایه گذاران از سوی دولت تصریح کرد:بخش خصوصی ۳۰‌هزار میلیارد تومان مطالبه از دولت دارد و این مسائل شرایط خاصی را ایجاد کرده و پیش‌بینی می‌شد با کسری مواجه شویم زیرا نیاز مصرفی برق نیز افزایش پیدا کرده است.

او تصریح‌کرد:گل گهر نیروگاه ۵۰۰مگاواتی ایجاد کرده که اکنون حق استفاده از نیروگاه خود را ندارد و بحث ما این است در کوتاه مدت در استان امکان کاهش میزان برق واحدهای صنعتی را می‌توان مدیریت کرد و از مردم انتظار داریم در زمان اوج مصرف مدیریت داشته باشند.

پورابراهیمی بیان‌کرد:‌در میان‌مدت و بلندمدت باید برای سرمایه‌گذاری در صنعت نیروگاهی در استان کرمان تصمیم‌گیری کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 38
  • امروز: 90
  • دیروز: 335
  • هفته: 2,685
  • ماه: 7,931
  • سال: 24,533