آیین عزاداری ماه محرم در کرمان با جمعیت محدود برگزار می شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1039

آیین عزاداری ماه محرم در کرمان با جمعیت محدود برگزار می شود

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مهمترین موضوع پیش روی عزاداری ماه محرم است،گفت:با توجه به شرایط ویژه و نگران‌کننده این استان در زمینه شیوع کرونا،آیین عزاداری محرم سختگیرانه و با رعایت پروتکل‌های شدید بهداشتی و فقط در فضای باز با جمعیت محدود برگزار خواهد شد.

علی زینی‌وند افزود:بالاتر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار ستاد‌مبارزه با کرونا بودن است و امام جمعه کرمان نیز اعلام کرد هر آنچه ستاد کرونا تصویب کند اجرا می‌شود. او با اشاره به اینکه تاکید بر روی اجرای پروتکل‌های سختگیرانه است، خاطرنشان‌کرد:‌در آیین عزاداری ماه محرم «دسته روی» نباید داشته باشیم حتی اگر در ستاد کشور تصویب شود در کرمان به دلیل شرایط ویژه باید محدود شود.این مسئول تاکید‌کرد:‌برخی از هیات‌ها که پروتکل‌ها و شئونات را رعایت نمی‌کنند با نیروی انتظامی و دستگاه‌های دیگر توجیه شوند،در محله‌ها نیز اگر هیئتی رعایت نکند باید از برگزاری مراسم محروم شود همچنین بهتر است مراسم عزاداری در مراکز سربسته را ممنوع کنیم. او با اشاره به استفاده از ظرفیت مدارس،‌محیط‌های ورزشی و آموزشی تاکید‌کرد:استفاده از ظرفیت مکان‌های بزرگ آموزشی و ورزشی برای عزاداری و هیئت‌ها مصوبه ما خواهد بود. 

زینی‌وند ادامه‌داد:‌هر فرمانداری چند تیم با مراکز بهداشتی داشته باشند و بازدید‌ها مرتب انجام شود،اگر مشکلی بود با مسئولین تبلیغات اسلامی صحبت شود و تذکر توسط خود دستگاه مربوطه انجام شود. 

رئیس جمهور درصدد تصمیمات جدی است 

استاندار‌کرمان گفت:‌در جلسه ستاد ملی کرونا رئیس جمهوری کارهای انجام شده را کافی ندانست و به اجرا تصمیمات جدی اشاره کرد و ماموریت داد که ظرفیت واکسیناسیون داخلی با قید زمان اعلام شود و اگر نیاز شود خود با سران کشورها برای واکسن صحبت کند. 

این مسئول خاطرنشان‌کرد:‌رئیس جمهور از همه استان‌ها خواست تا راهکارهای جدی و کاربردی ارائه دهند،‌بنابراین  مسئولین و فرمانداران پیشنهاداتی که فکر می‌کنند راه برون رفت از شرایط فعلی است،به ما دهند تا ما به صورت فهرست وار به تهران ابلاغ کنیم. 

او گفت:تامین اکسیژن بیماران حیاتی‌ترین موضوع ماست که باید پیگیری شود و اگر کمبودی است باید حتما به‌زودی جبران شود. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 10
  • امروز: 233
  • دیروز: 349
  • هفته: 2,217
  • ماه: 5,938
  • سال: 22,081