راه اندازی سامانه هوانما در راهداری جنوب کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1068

راه اندازی سامانه هوانما در راهداری جنوب کرمان 

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از راه‌اندازی سامانه هوانما برای نخستین مرتبه در اداره‌کل راهداری جنوب کرمان خبر داد.حمید رضایی افزود: سامانه هوانما در اتاق عملیات مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان ایجاد شده است.او ادامه داد: راه اندازی سامانه هوانما اطلاعات ارائه شده به کاربران را تکمیل تر و جامع تر کرده است. 

او هدف از راه اندازی سامانه هوانما را اطلاع ‌رسانی از وضعیت آب و هوای نقاط مختلف کشور با همکاری اداره کل هواشناسی استان کرمان اعلام و تصریح کرد: این سامانه آخرین وضعیت جوی شامل درجه حرارت، رطوبت هوا، ریزش برف و باران و پیش بینی وضعیت جوی کشور را تا ۲۴ ساعت آینده با استفاده از سامانه اطلاع‌ رسانی اداره کل هواشناسی در اختیار کارشناسان مرکز مدیریت قرار می دهد.

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان ادامه داد: استفاده از این سامانه نسبت به ایجاد آمادگی بیشتر گشت های راهداری و ترابری در جاده ها و راهدارخانه ها کمک می کند.

رضایی گفت:سامانه هوانما به شیوه گرافیکی کاربران را از وضعیت هوای حاضر و پیش بینی وضع هوای شهرهای دیگر کشور آگاه می کند.

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان افزود:با در دسترس قرار‌گرفتن سامانه هوانما کارشناسان مستقر در مرکز مدیریت راه‌ها بهتر و دقیق تر می توانند نسبت به راهنمایی مردم، مسافران و رانندگان اقدام و اطلاعات جوی راه‌ها را در اختیار آنها قرار دهند. 

او ادامه داد: کارشناسان مرکز مدیریت نقش تاثیرگذاری در پاسخگویی و راهنمایی مردم و رانندگان در زمان حوادث و بارندگی ها دارند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :