رئیس خانه صنعت استان کرمان: اجبار صنایع به استفاده از تولیدات داخل استان کرمان اشتباه است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1566

رئیس خانه صنعت استان کرمان: اجبار صنایع به استفاده از تولیدات داخل استان کرمان اشتباه است
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: اجبار صنایع بزرگ به استفاده از تولیدات و خدمات داخل استان صرفا براساس موقعیت جغرافیایی، اشتباه است.
بابک اسماعیلی، ضمن اشاره به لزوم حمایت از صنایع پایین دستی در استان کرمان گفت: بنده با این شعار که صنایع استان باید از تولیدات داخل استان استفاده کنند، مخالف هستم.
او افزود: تصور بنده این است که اگر بخواهیم صنایع بزرگ و مصرف کننده استان را صرفاً براساس موقعیت جغرافیایی، مجبور به خرید الزامی از داخل استان کنیم، به نوعی خیانت انجام داده‌ایم.
رئیس خانه صنعت استان کرمان این اجبار را باعث ایجاد صنایعی مثل ایران خودرو و سایپا در کشور دانست و گفت: اجبار به استفاده از تولیدات داخل استان باعث تولید کالاهای بی کیفیت و غیرقابل رقابت توسط صنایع پایین دستی در استان خواهد شد.
اسماعیلی گفت: بهترین راهکار برای استفاده از صنایع داخل استان این است که ضمن کاهش قیمت، کیفیت تولیدات صنایع کوچک را بالا ببریم و آنگاه از شرکتهای بزرگ بخواهیم که از تولیدات داخلی استان استفاده کنند.
رئیس خانه صنعت استان کرمان صادرات محور شدن را راه نجات تولیدات و خدمات شرکتهای کوچک و متوسط ارزیابی کرد و ادامه داد: صادرات محور شدن به صرفاً به معنی صادرکردن یک کالا نیست بلکه این موضوع باعث خواهد شد کمیت، کیفیت و قیمت به حدی برسد که محصول تولیدی در تمام نقاط کشور و دنیا قابل رقابت باشد.
بابک اسماعیلی در رابطه با مشکلات تأمین مالی بنگاههای استان گفت: در موضوع تأمین مالی مهمترین نکته این است که تأمین مالی به سمت استفاده از تولید برود و در جای دیگر هزینه نشود.
اسماعیلی گفت: مشکل اصلی واحدهای تولیدی در فروش و صادرات محصولات است، نه در تأمین مالی؛ و در این زمینه اگر تسهیلات به چنین شرکتی پرداخت شود، بار بدهی شرکت افزایش یافته و مقروض تر از گذشته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 17
  • امروز: 14
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,924
  • ماه: 7,562
  • سال: 25,126