شاخص بورس منفی شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1072

شاخص بورس منفی شد

شاخص کل بازار بورس دیروز  (سه‌شنبه، ۳۰ شهریور ماه) با ۳۶ هزار و ۵۵۳ واحد کاهش در جایگاه یک میلیون و ۳۹۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، در معاملات دیروز  بیش از ۶ میلیارد و ۶۳۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۱۱ ‌هزار و ۸۹ واحد کاهش به ۴۲۱ هزار و ۵۲۰ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶ هزار و ۹۹۷ واحد افت به ۲۶۵ هزار و ۹۷۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۳۲ هزار و ۲۰ واحد و شاخص بازار دوم ۵۷ هزار و ۳۳۰ واحد کاهش داشتند.

در مقابل پارس فولاد سبزوار (فسبزوار) با ۱۷۵ واحد، آریان کیمیا تک (کیمیاتک) با ۶۳ واحد، تامین سرمایه امین (امین) با ۴۱ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۲۹ واحد و سپنتا (فپنتا) با ۲۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با 2 هزار و ۴۷۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک‌هزار و ۸۷۲ واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) با یک‌هزار و ۷۴۱ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک‌هزار و ۷۲۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک‌هزار و ۶۹۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک‌هزار و ۲۴۹ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک‌هزار و ۷۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، دیروز  نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)، آریان کیمیا تک (کیمیاتک)، پارس الکتریک (لپارس)، ایران‌خودرو (خودرو)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و سپید ماکیان (سپید) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات دیروز  صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک ‌میلیارد و ۶۱۶ میلیون برگه سهم به ارزش پنج‌هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 26
  • امروز: 45
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,624
  • ماه: 7,878
  • سال: 25,732