تعیین تکلیف اسناد هویتی کودکان با مادر ایرانی و پدر افغان سرعت یابد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1102

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه:

تعیین تکلیف اسناد هویتی کودکان با مادر ایرانی و پدر افغان سرعت یابد

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با اشاره به حضور ۲‌هزار کودک با مادر ایرانی و پدر افغانستانی در استان کرمان،گفت:تعیین تکلیف اسناد هویتی این کودکان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی در آیین اختتامیه کارگاه نظام عدالت برای اطفال و نوجوانان با تاکید بر کودکان مهاجر و پناهنده در کرمان افزود: ۷۹مصوبه در مورد حقوق کودک و ۳۳۰مصوبه در مورد اتباع و مهاجرین در ۲جلد کتاب جمع‌آوری شده وجود دارد.او ادامه‌داد:کارگاه نظام عدالت برای اطفال و نوجوانان با تاکید بر کودکان مهاجر و پناهنده باید به رعایت بیشتر حقوق این قشر بیانجامد زیرا اطفال و نوجوانان سنگ بنای جامعه هستند که باید به آن توجهی خاص و ویژه کرد و باید به وضعیت جسمانی،روحی، ذهنی،اخلاق،تغذیه و تربیت اطفال و نوجوانان توجه ویژه‌ای شود.

معاون حقوقی و امور‌مجلس قوه‌قضاییه ضمن بیان اینکه تکلیف اصلی برای صیانت و شخصیت اطفال و نوجوانان و رشد‌و‌تعالی آنها روی دوش والدین است،تاکید‌کرد:‌مسئولیت‌های والدین،تکلیف حکومت‌ها،مسئولان و‌سازمان‌های مربوطه را نفی نمی‌کند و نه تنها سازمان‌ها بلکه تک تک افراد جامعه در این زمینه وظیفه دارند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین قدرتی تصریح کرد:نباید به جایی بیانجامد که کودکی برای لقمه نانی،سرپناهی و … سرقت کرده و یا تخلفی را مرتکب شود و یا کودکی چنان در جامعه رها شود که عده‌ای طمع کرده و از او در بحث سرقت،تکدی‌گری، قاچاق و سایر موارد سو استفاده کنند.

او اظهار‌داشت:عمده وظایف در حوزه اطفال و نوجوانان از جمله در زمینه تحصیل،امنیت و غیره در دست نهادهای اجرایی است و در این زمینه اعتبارات نیز در اختیار آنها قرار دارد اما اگر دستگاه قضایی جدی به میدان آید و از قدرت قلم خود به جا،بموقع،قاطعانه و شجاعانه استفاده کند می‌تواند زمینه ای را فراهم کند که حقوق کودکان در جامعه هر چه بیشتر حفظ شود.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت:دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی باید جایگاه خود برای حفظ حقوق اطفال و نوجوانان را جدی بگیرند زیرا سرنوشت آینده کشور به دست همین نوجوانان و جوانان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 6
  • امروز: 24
  • دیروز: 335
  • هفته: 2,619
  • ماه: 7,865
  • سال: 24,467