وضعیت نامطلوب این روزهای استان کرمان در شیوع کرونا

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1116

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد

وضعیت نامطلوب این روزهای استان کرمان در شیوع کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی‌کرمان با بیان اینکه متاسفانه استان کرمان در روزهای جاری وضعیت مناسب و مطلوبی به لحاظ شیوع کرونا ندارد،گفت:زرند و شهربابک در وضعیت قرمز و کرمان،رفسنجان و سیرجان در وضعیت نارنجی هستند.

دکتر سعید صحبتی اظهار کرد:در استان کرمان تا امروز ۲۰۴۸۰۹۲نفر نوبت اول و ۱۵۷۳۲۰۴ نفر هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند.

صحبتی افزود:برای رسیدن به ایمنی جمعی باید حدود ۸۵ تا ۹۰درصد جمعیت هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده باشند که تا رسیدن به این عدد فاصله زیادی است و می‌طلبد برنامه واکسیناسیون پرشتاب پیش رود و کسانی که به هر دلیل برای دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند در اولین فرصت،مراجعه و واکسن را دریافت کنند.

او خاطرنشان‌کرد:گروه سنی بالای۶۰سال که دو نوبت واکسن را گرفته‌اند(بیش از ۴ماه برای واکسن‌های غیرفعال و ۶ ماه برای واکسنهای فعال) باید در اولین فرصت مراجعه و نوبت سوم را دریافت کنند.

او گفت:از ابتدای همه‌گیری بیماری کرونا تا امروز ۵۰۲۸ نفر فوت ناشی از بیماری کرونا در استان ثبت شده است.

صحبتی ادامه داد:یه لحاظ رعایت دستورالعملها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی،افتی را در سطح جامعه مشاهده می‌کنیم و این عادی و سهل‌انگاری است که به شیوع و گسترش ویروس کرونا دامن می‌زند؛متاسفانه بعضی از مردم دچار فراموشی شده‌اند و خطر را نمی‌بینند و احساس نمی‌کنند و برخی هم ماسک را کنار گذاشته‌اند.

او با بیان اینکه افراد در فضای پر‌تراکم و بدون تهویه حضور پیدا می‌کنند و فاصله فیزیکی را رعایت نمی‌کنند، گفت:بطور متوسط حدود۵۰تا۶۰درصد مردم رعایت فاصله‌ها را جدی‌نگرفتند و حدود۴۰ تا ۵۰درصد پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه را رعایت می‌کنند.

صحبتی گفت:بر‌اساس آمار و ارقام و پژوهشهای انجام شده عمده کسانی که به کرونا مبتلا می‌شوند و کارشان به بیمارستان و بستری شدن می‌کشد یا جان خود را از دست می‌دهند واکسن دریافت نکرده‌اند یا واکسیناسیون آنها ناقص بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 16
  • دیروز: 335
  • هفته: 2,611
  • ماه: 7,857
  • سال: 24,459