قائم‌مقام مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان خبر داد: آغاز مرمت هم‌زمان ابنیه تاریخی شهرستان‌های جنوب کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1594

قائم‌مقام مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان خبر داد: آغاز مرمت هم‌زمان ابنیه تاریخی شهرستان‌های جنوب کرمان
نادر علیدادی سلیمانی قائم‌مقام مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان از آغاز مرمت هم‌زمان بناهای تاریخی در شهرستان‌های جنوبی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر مرمت در سه بنای تاریخی در جنوب کرمان در حال انجام است و مرمت دو اثر تاریخی دیگر نیز به‌زودی شروع خواهد شد.
به گزارش میراث هلیل، نادر علیدادی سلیمانی، از آغاز مرمت هم‌زمان بناهای تاریخی در شهرستان‌های جنوبی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر مرمت در سه بنای تاریخی در جنوب کرمان در حال انجام است و مرمت دو اثر تاریخی دیگر نیز به‌زودی شروع خواهد شد.
علیدادی سلیمانی افزود: کار مرمت در مدرسه دولت‌آباد اسفندقه جیرفت، قلعه گلاشکرد فاریاب، مقبره گرم سالار رضا عنبرآباد با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال در حال انجام است و مرمت قلعه‌های کهنوج و منوجان نیز به‌زودی آغاز می‌شود.
مسئول ثبت و حریم آثار تاریخی اداره کل میراث‌فرهنگی استان کرمان اعتبارات مرمت آثار تاریخی را از محل اعتبارات استانی و با مشارکت اداره کل میراث‌فرهنگی استان کرمان عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته مرمت در برخی ابنیه تاریخی جنوب کرمان با اعتبارات محدود انجام می‌گرفته که چشمگیر نبوده است.
او قدمت ابنیه تاریخی در حال مرمت در جنوب کرمان را مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی عنوان کرد و گفت: قدمت این ابنیه به سده چهارم هجری، دوران صفوی و بعد از آن و دوران پهلوی اول می‌رسد.
در جنوب کرمان آثار و ابنیه تاریخی زیادی وجود دارد که البته تعداد محوطه‌های باستانی و تاریخی پرتعدادتر از ابنیه تاریخی این منطقه است. توجه و مرمت به این آثار تاریخی می‌تواند در احیاء این بناها در جهت رونق گردشگری جنوب کرمان تأثیر فراوان داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 50
  • امروز: 337
  • دیروز: 218
  • هفته: 1,618
  • ماه: 8,108
  • سال: 26,730