جشنواره« سلیمان سلامت» در کرمان به کار خود پایان داد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1142

جشنواره« سلیمان سلامت» در کرمان به کار خود پایان داد

وزیر بهداشت: رشته هنر پزشکی در کشور راه‌اندازی می‌شود

رتبه دوم جشنواره به فیلم مستند «جرگه» به کارگردانی مصطفی پلاشی از دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اختصاص یافت

اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مستند «سلیمان سلامت» به مناسبت دومین سالگرد شهادت، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و با حضور وزیر بهداشت، امام جمعه‌ کرمان، استاندار کرمان، زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسوولان استانی برگزار شد.

 در این مراسم ۱۵ مستند منتخب در حوزه سلامت از بین ۹۱ اثر از ۶۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی مورد تجلیل قرار گرفت. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این آیین گفت: خدمات کادر درمان ما نمونه‌ای از هویت ماست و هنرمندان ما این هویت را نشان می‌دهند. بهرام عین‌اللهی افزود:  آغوش ما در وزارت بهداشت همیشه برای هنرمندان باز است و افتخار می‌کنیم هنرمندان با ما همکاری کنند و خدمت با هنر تبلور پیدا می‌کند. او ادامه داد: تاکنون ۲۰۵ شهید سلامت در حوزه کرونا و این نشان دهنده صدق وعده ما است. عین‌اللهی تصریح کرد ایجاد هنر در رشته پزشکی را دنبال می‌کنیم و این مژده را بدهم رشته هنر پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی می‌کنیم. وزیر بهداشت خواستار برگزاری سالانه جشنواره سلیمان سلامت در استان کرمان شد و گفت: کرمان با نام حاج قاس سلیمانی گره خورده است و کرمان قله کشور شد. استاندار کرمان نیز در این آیین با اشاره به طرح سلامت شهید سلیمانی گفت: استان کرمان باید در اجرای این طرح پیشرو باشد و با همراهی سپاه و هلال احمر خوب انجام شده است. علی زینی‌وند افزود: استان کرمان در پیک پنجم حدود ۲۵۰۰ بستری داشت و در بیمارستان افضلی‌پور روزانه تا ۴۶۰ بستری هم ثبت شد. او اضافه کرد: با توجه به شرایط پیک پنجم اما باری بر دوش کشور در حوزه کرونا تحمیل نشد و این حاصل وحدت مردم، نیروهای بسیج و خیرین بود.

در این مراسم تندیس و رتبه نخست جشنواره به فیلم مستند “ناقوس زندگی” به کارگردانی سید مهدی حیدری از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، تندیس و رتبه دوم جشنواره به فیلم مستند “جرگه” به کارگردانی مصطفی پلاشی از دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و تندیس و رتبه سوم جشنواره به فیلم مستند”ماسک سیاه” به کارگردانی سید مجتبی حسینی از دانشگاه علوم پزشکی یزد تعلق گرفت. فیلم مستند”صحرای دایانجی”  به کارگردانی مهدی احمدی از دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، فیلم مستند”نذر نفس” به کارگردانی امیر موحدی از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، فیلم مستند “روایت پاکبازی”  به کارگردانی سید علی آتشی پور از دانشکده علوم پزشکی سیرجان و فیلم مستند “مهار” به کارگردانی سیاووش معصومی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دیگر برگزیدگان نخستین جشنواره مستند بودند. همچنین از فیلم مستند “تاقله” به کارگردانی گل اندام صفری و فیلم مستند “آن مرد در برف آمد”  به کارگردانی امیر عباس تورج فرد از دانشگاه علوم پزشکی قزوین، فیلم مستند “تک سرفه” به کارگردانی یدالله فاتحی از دانشگاه علوم پزشکی کردستان، فیلم مستند  “در مسیر خدمت”  به کارگردانی مهدی  خوشبخت از دانشگاه علوم پزشکی گراش، فیلم مستند “مرگسر” به کارگردانی محسن عارفی نژاد از دانشگاه علوم پزشکی لرستان و فیلم مستند”مرد میدان” به کارگردانی حسین پایندان و فیلم مستند”مجیر” به کارگردانی سبحان میناوی و جعفر قربانی از دانشگاه علوم پزشکی مازندران تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 53
  • دیروز: 790
  • هفته: 1,263
  • ماه: 4,859
  • سال: 17,445