صمت جنوب کرمان و اشتغالزایی بیش از ۴۰۰۰ نفر

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1447

صمت جنوب کرمان و اشتغالزایی بیش از ۴۰۰۰ نفر

مدیرکل صمت جنوب کرمان اشتغال ایجاد شده این اداره کل در سال ۱۴۰۱ بر اساس سامانه رصد را ۴ هزار و ۳۰۷ نفر اعلام کرد.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت جنوب کرمان در اولین جلسه شورای اداری این اداره گفت: سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال ” مهار تورم، رشد تولید” نامگذاری شده است که اداره کل صنعت، معدن و تجارت نیز به منظور نیل به اهداف این امر مهم گام برخواهد داشت.

مسلم مروجی فرد، اشتغال ایجاد شده اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در سال ۱۴۰۱ بر اساس سامانه رصد را ۴ هزار و ۳۰۷ نفر اعلام کرد و افزود: این اداره کل با طرح‌هایی که در جنوب کرمان اجرا کرده، جایگاه و نقش تاثیر گذار و تعیین کننده‌ای در تولید و اشتغال جنوب استان ایفا کرده است که با طرح‌های جدید و اتمام طرح‌های در دست اقدام این اداره کل به قطب اشتغالزایی جنوب استان تبدیل خواهد شد.

او با اشاره به توجه ویژه دولت مردمی آیت الله رئیسی به جنوب کرمان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ در حوزه صنعت ۹۹ جواز تاسیس با اشتغالزایی مستقیم برای ۹۴۹ نفر در اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت جنوب کرمان با بیان اینکه در جنوب کرمان طرح‌های مهم صنعتی مانند کارخانه اشکو پارس با محصول تولیدی انواع تایر با اشتغالزایی مستقیم برای ۵۵۵ نفر در دست اجرا است، بیان داشت: طرح‌هایی نظیر کارخانه تولید انواع لوله‌های پلی اتیلن، کارخانه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی، بسته بندی انواع میوه وسبزی، کارخانه تولید انواع لوله و نوار آبیاری، کارخانه تولید خوراک دام و طیور، کارخانه کک نفتی خام،کارخانه کاربید سیلیسیم با اشتغال‌زایی مستقیم برای قریب به هزار نفر نیز از مهمترین این طرح‌ها به شمار می‌روند.

او با اشاره به عملکرد اداره کل صنعت، معدن و تجارت در حوزه معدن و صنایع معدنی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ سرمایه گذاری محقق شده در حوزه فرآوری معادن بیش از هزار میلیارد تومان با اشتغال‌زایی بیش از هزار نفر است که این مهم نشان دهنده موفقیت این اداره کل در جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال است.

مروجی فرد با بیان اینکه در بخش معدن اداره کل صنعت، معدن وتجارت جنوب کرمان طی پارسال ۸ گواهی کشف و در حوزه صنایع معدنی، ۱۵ پروانه بهره برداری و ۴ جواز تاسیس صادر کرده است، افزود: در حوزه صنایع معدنی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ در صدور جواز تاسیس شاهد رشد ۲ برابری است که بیانگر پیگیری و تلاش این اداره کل در احداث صنایع معدنی در جنوب کرمان و اشتغالزایی برای جوانان منطقه می‌باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تصریح کرد: طی پارسال،۳۰ ذخیره معدنی با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۹۰ نفر کشف شده است.

او حذف بروکراسی اداری و صدور مجوز یک روزه در اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان و خلع ید بهره بردار و برگزاری مزایده برای معدن آسمینون که باعث تنش در منطقه شده بود را از دیگر کار‌های مهمی که در سال ۱۴۰۱ از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت انجام شده است، برشمرد و گفت: جلب رضایت مردم و کمک به افزایش تولید و اشتغالزایی از برنامه‌های مهم این اداره کل است.

مروجی فرد با بیان اینکه طی پارسال، ضمن رسیدگی به هزار و ۱۷۸ شکایت مردمی، ۱۲ هزار و ۳۳۵ بازرسی به ارزش ریالی ۱۴۴ میلیارد و ۷۰۹ میلیون ریال در جنوب کرمان از بازار انجام شده است، بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ در جنوب کرمان ۳ هزار و ۸۶۹ پروانه کسب صنفی، ۲۰ کارت بازرگانی صادر و ۴۲ جلسه تنظیم بازار ۴ جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف جنوب کرمان برگزار شد.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب کرمان با اشاره به عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب کرمان اظهار داشت: طی پارسال، ۹۲ پرونده در ۲۲ جلسه اصلی کارگروه و ۵۳ کمیته تخصصی رسیدگی شد که از ۸۰ مصوبه این جلسات ۶۴ مصوبه اجرا و ۶ مصوبه در دست اجرا می‌باشد که اشتغال ۶۵۳ نفر را به همراه داشته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :