در خدمت‌رسانی به مردم مکان، زمان و لباس نمی شناسیم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1189

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

در خدمت‌رسانی به مردم مکان، زمان و لباس نمی شناسیم

سردار معروفی:  تا کنون برای آبرسانی به 340 روستا حدود 852 کیلومتر کانال و لوله گذاری کرده ایم و 167 هزار و 850 نفر تا سوم خرداد صاحب آب شرب می شوند و با توجه به ورود گروه‌های مختلف لذا در سال 1401 سرعت ما چند برابر خواهد شد

به گزارش خبرنگار«کاغذوطن» سردار حسین معروفی در نشست خبری به مناسبت هفته پاسدار با یادآوری اقدامات سپاه در زمان بحران‌های طبیعی در کشور، اظهار کرد: باید کشاورزی جنوب را تجاری سازی کنیم و تنبلی نباید کرد و کشاورزی با تدبیر انجام شود.در روستای که آب و بهداشت ندارد مسجد درست نمی‌کنیم مردم می توانند در خانه نماز بخوانند اما باید اول مشکل بهداشت و آب آنها را حل کنیم. او با پیشنهاد اینکه قرارگاه محرومیت زدایی در جنوب و شرق استان تشکیل شود و اقدامات محرومیت زدایی ساماندهی شود، تاکید کرد: اکنون محرومیت‌زدایی ساماندهی نیست و اولویت‌بندی نیست به طور مثال در منوجان ما نیاز به قالیبافی نداریم زیرا فرهنگ منوجان قالیبافی نیست بلکه به سردخانه نیاز دارد تا خرماهایشان را ذخیره کنند معروفی تاکید کرد: باید توازن و مدیریت امکانات در شرق و جنوب استان داشته باشیم و بخشی از شهرهای شرقی استان از زهکلوت محروم تر هستند و نجیب ترین مردم داریم اما انتظار دارند که در کار، توزیع منابع، امکانات و … توازن داشته باشیم.

 در خدمت‌رسانی به مردم مکان، زمان و لباس نمی شناسیم و اینها نباید مانع کارها باشد این باید الگوی مدیریتی در کشور باشد.

سپاه، عباس انقلاب است

او در بخشی از سخنانش با طرح این سوال که چرا دشمن سپاه را می زند؟ گفت: سپاه صرفا یک نیروی نظامی نیست. امام راحل سپاه را تشکیل داد و فرموند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه فقط در جغرافیای جمهوری اسلامی ایران محدود نیست و رسالتی که در قانون اساسی ثبت شد و سپاه در کنار ماموریت های نظامی و ایجاد امنیت و در عرصه های نیمه سخت و نرم ماموریت دارد.

او فلسفه وجودی سپاه را در انقلابی و مردمی بودن می داند و بیان کرد: انقلابی و جهادی برای مردم کار می کنیم و سپاه باید فدای ملت و مردم شود و ما حافظ انقلاب اسلامی هستیم.

معروفی با تاکید برآنکه سپاه عباس انقلاب است، گفت: سپاه یک وظیفه ذاتی و یک رسالت دارد و در کنار وظیفه ذاتی خود در هر کجا نیاز باشد اقتضایی عمل می کند. فرمانده سپاه ثارالله است کرمان تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای خدمت به مردم از هیچ کس اجازه نمی‌گیریم و جانمان را برای مردم می دهیم و خط کش گذاری نداریم و قومیت، سیاست، مذهب و اینکه کی به چه کسی رای داده ملاک خدمت رسانی ما نیست.

او در ادامه از خدمات یکساله سپاه ثارالله سخن به میان آورد و تصریح کرد: محرومیت زدایی و خدمات اجتماعی دستور مقام معظم رهبری است و ما مجری و سرباز هستیم.  او بیان کرد: در خدمت رسانی به مردم مکان، زمان و لباس نمی شناسیم و اینها نباید مانع کارها باشد این باید الگوی مدیریتی در کشور باشد.

معروفی با بیان اینکه استان کرمان جزو چهار استانی است که تنش آبی دارد، تصریح کرد: نهضت آبرسانی مرد میدان در استان راه اندازی کردیم و به رفع مشکلات آبی روستاها پرداختیم و کشور از کرمان تاثیر و الگو گرفت.

اتمام آبرسانی به 409 روستای استان کرمان تا چهار ماه آینده

او افزود: از پایان فروردین امسال و تا 25 اسفندماه آبرسانی به 340 روستا در استان به اتمام می رسد و تا سوم خرداد سال آینده این عدد به 409 روستا می رسد و 803 میلیارد تومان هزینه این آبرسانی شده است و اگر از نیروهای جهادی استفاده نمی کردیم این هزینه حدود دو برابر می شد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: تا کنون برای آبرسانی به 340 روستا حدود 852 کیلومتر کانال و لوله گذاری کرده ایم و 167 هزار و 850 نفر تا سوم خرداد صاحب آب شرب می شوند و با توجه به ورود گروه‌های مختلف لذا در سال 1401 سرعت ما چند برابر خواهد شد

او تاکید کرد: در روستای که آب و بهداشت ندارد مسجد درست نمی‌کنیم مردم می توانند در خانه نماز بخوانند اما باید اول مشکل بهداشت و آب آنها را حل کنیم . معروفی از اجرای 1746 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار 79 میلیارد و 105 میلیون تومان در یک سال گذشته در استان کرمان خبر داد و گفت: 116 پروژه آبرسانی آب شرب (به غیر از پروژه های قرارگاه نهضت مرد میدان ) 41 پروژه آبرسانی کشاورزی، 9 پروژه اشتغال زایی، 47 پروژه تکمیل و تعمیر مدارس، 19 پروژه تکمیل و احداث خانه عالم و … از جمله این پروژه ها بوده است.

او ادامه داد: در یک سال گذشته 259 میلیارد و 119 میلیون تومان کمک های مومنانه در استان کرمان داشتیم و در اقدام صلح و سازش جرایم غیر عمد زمینه آزادی 306 زندانی فراهم شد و همچنین 239 هزار 759 بسته معیشتی، اهدا بیش از 1000 سری جهیزیه، ضمن آنکه لوازم خانگی، لوازم تحریر، تبلت و … در قالب کمک های مومنانه انجام شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان آموزش و توانمندسازی را مهمترین موضوع اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: 8 هزار و 42 نفر مهارت آموزی، 2871 اشتغال زایی نفر با اعطای تسهیلات صندوق های قرض الحسنه و … از اقدامات سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

او بیان کرد: کمک به حوادث غیرمترقبه سیل نیز اقداماتی صورت گرفت و سه قرارگاه در مرکز، شرق و جنوب استان تشکیل داده شد. 

معروفی ادامه داد: دوم سیل(سیل 28 دی ماه) شدیدتر بود لذا همه توان سپاه را پای کار آوردیم و چندین آشپزخانه در مناطق سیل زده زدیم، همچنین امکانات مورد نیاز به منطقه وارد کردیم و علاوه بر امدادرسانی، اقدام به لایروبی خانه های مردم کردیم.  او بیان کرد: حقیقت جنوب استان را در سفر رئیس جمهور و وزیر کشور را نشان دادیم و پیشنهاد دادیم که 50 درصد هزینه احداث سیل بند خرم را دولت، 40 درصد بنگاه های اقتصادی فعال در استان و 10 درصد آن را سپاه متقبل شود تا با احداث این سیل بند مشکل سیلاب جنوب برای همیشه حل شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه سخنانش با تاکید برآنکه نباید فقط در زمان رای یاد مردم افتاد عنوان کرد: در بحران ها هر جا ما گیر بکنیم مردم محلی رفع گیر کردند لذا در بحران باید از تجربیات مردم محلی استفاده کرد.  فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: تاکنون در مناطق سیل زده استان 61.5 کیلومتر سیل بند زدیم و 16 کیلومتر از رودخانه ها را لایروبی کردیم اگر همه دست به دست هم دهند مشکلات حل خواهد شد.

او ادامه داد: 28 محله در طرح کرامت جزو وظایف و در دستور کار ما قرار دارد و اردوگاه کرامت حدود 400 نفر ظرفیت دارد و امسال حدود 580 معتاد را درمان و به دنبال رفع مشکل اشتغال این افراد هستیم.  معروفی در حوزه گروه های جهادی نیز گفت: در یک سال گذشته 1400 تیم ما صاحب مجوز کردیم و در 6 عرصه گروه های جهادی فعالیت می کنند.

او از نظام تربیتی صالحین سخن به میان آورد و اظهار کرد: 5هزار و 620 حلقه صالحین در استان کرمان داریم و استادیاران ما اکثرا ائمه جمعه هستند و امسال 24 دارالقرآن فعال کردیم.

او گام دوم انقلاب را سند بالادستی نظام تلقی کرد و افزود: اگر می خواهیم از اقتصاد بیمار عبور کنیم باید گام دوم انقلاب را عملیاتی کنیم.  معروفی در ادامه به تبیین مکتب شهید سلیمانی پرداخت و اظهار کرد: اندیشه شهید سلیمانی مشکلات ما را حل می کند و مکتب او مکتب عاشورا و الگوی عملی و چراغ راهنمای ماست.

او درباره اقدامات سپاه در خصوص کرونا مطرح کرد: ایجاد مراکز واکسیناسیون، اعزام نیروی متخصص به بیمارستان ها، بکارگیری گروه های جهادی، نظارت و بازرسی برای کنترل بازار و … از اقدامات سپاه ثارالله استان کرمان بوده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در پایان به تشریح برنامه های هفته پاسدار پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 84
  • امروز: 29
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,454
  • ماه: 7,238
  • سال: 24,630