دپوی بیش از ۳۰ هزار خودرو در منطقه ویژه اقتصادی بم. استاندار کرمان: مشکلات گمرکی علت دپوی خودروها در بم است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1365

دپوی بیش از ۳۰ هزار خودرو در منطقه ویژه اقتصادی بم. استاندار کرمان: مشکلات گمرکی علت دپوی خودروها در بم است

استاندار کرمان گفت: دلیل اینکه خودروها در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم دپو شده و عرضه نشده‌اند مشکل از طرف شرکت‌های خودروسازی نیست.

به گزارش کرمان‌نو محمدمهدی فداکار روز یکشنبه در سفر به شهرستان بم در جمع خبرنگاران درباره مشکل خودروهای دپو شده در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم گفت:زمانی که خودرو باید به گمرک عرضه شود به دلیل اینکه قطعات و کالاهای خودروها توسط شرکت‌های مختلف وارد کشور شده در زمان عرضه خودرو به گمرک باید اوراق و اسناد آن‌ها نیز تحویل گمرک شود که برخی شرکت ها این اوراق را دیرتر به گمرک عرضه میکنند.

به گفته او ماشین تولید و آماده عرضه است اما به دلیل اینکه یک قطعه خاص وارد شده و اوراق آن تحویل گمرک نشده اجازه ترخیص و خروج از منطقه توسط گمرک داده نمی‌شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: طی رایزنی با گمرک کشور مقرر شد جلسه‌ای در هفته جاری برگزار شود و به نسبتی که خودروساز تسویه نکرده مثلا ۱۰ درصد از قطعات خودرو بلاتکلیف مانده است به همان میزان جلوی خودرو آن‌ها به عنوان ضمانت گرفته شود و مابقی خودروها ترخیص شود.

فداکار خاطرنشان‌کرد: بیش از ۳۰ هزار خودرو در این منطقه دپو شده و مشکلات گمرکی دارند که با مدیر گمرک ایران رایزنی شده و امیدواریم در جلسه هفته جاری مشکل این خودروها حل خواهد شد.

به گفته او ظرفیت‌های خوبی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم ایجاد شده که امیدواریم با افزایش ظرفیت، تولید این خودورسازها به عدد قابل توجهی برسد و به نیاز عرضه خودرو پاسخ دهد.

او درباره خروج کالاهای تولیدی استان که توسط گمرک‌های استان‌های دیگر صادر شده نیز گفت: این موضوع آسیب شناسی شده و همچنین مذاکره گردید که امیدواریم به زودی حل شود.

به گفته فداکار مقصر گمرک استان کرمان نبوده بلکه گمرک برخی استان‌های دیگر است زیرا مربوط به کارت‌های اجاره‌ای است که به زودی حل می شود.

استاندار کرمان همچنین درباره مشکل سوخت مردم شرق استان کرمان گفت: شهروندان باید گازکشی منازل خود را انجام می‌دادند که در این زمینه مردم کوتاهی کردند و گازکشی انجام ندادند که برای حل مشکل شهروندان در جلسه با فرماندار شرق استان کرمان مقرر شد تا پایان هفته مشکل مردم در سوخت حل شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 3
  • دیروز: 92
  • هفته: 1,238
  • ماه: 4,748
  • سال: 17,487