بسته پیشنهادی 50 برنامه فرهنگی و هنری ویژه ماه مبارک رمضان در جنوب کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1203

بسته پیشنهادی 50 برنامه فرهنگی و هنری ویژه ماه مبارک رمضان در جنوب کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری بسته پیشنهادی 50 برنامه فرهنگی و هنری ویژه ماه مبارک رمضان در جنوب کرمان خبر داد. بهرام مسلمی مهنی اظهارداشت:این اداره کل به منظور بهره مندی بیشتر مومنین روزه دار از برکات و فیوضات ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه‌هایی  را در قالب بسته پیشنهادی به ادارات تابعه جهت اجرا در سطح جنوب کرمان ابلاغ کرده است.

او افزود: سعی شده در تدوین این ویژه برنامه‌ها، سلایق و علاقه مندی‌های گروه‌های مختلف سنی در نظر گرفته شود، و بنا بر ضرورت از طریق هماهنگی با شورای فرهنگ عمومی و تعامل با نهادهای فرهنگی و دینی در هر شهرستان اجرا شوند.

او در تشریح برنامه‌های پیشنهادی ویژه ماه مبارک رمضان،بیان کرد:برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب و نرم افزارهای علوم قرآنی،محفل شب شعر رمضان،نمایشگاه هنرهای تجسمی در لیالی قدر و تجلیل از حافظان قرآن کریم را در این ماه مبارک در دستور کار می باشد.

مسلمی مهنی ابراز کرد:همچنین نشست بررسی نهج‌ البلاغه، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، دوره‌های آموزشی احکام و دوره‌های آموزش مجازی خانواده قرآنی از دیگر برنامه های پیشنهادی ویژه رمضان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد:ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هفت شهرستان جنوبی کرمان می توانند نسبت به برگزاری دوره‌های آموزش تربیت اسلامی، پویش ختم صلوات، دوره تخصصی تجوید و ترتیل در ماه مهمانی خدا اقدام کنند.

او اظهارداشت:برگزاری مسابقه نماز و امام‌شناسی برای نوجوانان و جوانان، معرفی کتاب‌های دینی و مذهبی با مضامین خداشناسی و عبادت و راز و نیاز، تدوین و گردآوری اطلس قرآنی، نشست کتابخوانی مجازی از دیگر ویژه برنامه هایی است که در بسته پیشنهادی ماه مبارک رمضان گنجانده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان محور اجرای این ویژه برنامه ها است، عنوان کرد: از دیگر برنامه های دیده شده در این بسته پیشنهادی، نمایش‌های صحنه‌ای، نمایشنامه خوانی، تعزیه، مسابقه و نمایشگاه عکس، مسابقه خاطره‌نویسی و دلنوشته نویسی بین روزه اولی‌ها و اهدای بسته فرهنگی به نفرات برتر است.

او بیان کرد: همچنین این بسته پیشنهادی شامل مسابقات فرهنگی، طرح تلاوت نور و تجلیل از مفاخر، مسابقه کتابخوانی به همراه اهدای کتاب و برپایی محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :