نهمین مجمع انجمن حمایت از توسعه استان کرمان برگزار شد استاندار: برای توسعه استان به‌سوی همه دست دراز می‌کنم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1232

نهمین مجمع انجمن حمایت از توسعه استان کرمان برگزار شد استاندار: برای توسعه استان به‌سوی همه دست دراز می‌کنم

دکتر رضا انجم شعاع مدیرعامل انجمن از شتاب گرفتن فعالیت انجمن حمایت از توسعه خبر داد و از سایت آن رونمایی کرد.

گزارش/ کاغذ وطن

انجمن حمایت از توسعه استان کرمان بعد از چند سالی که به علت کرونا کمرنگ شده بود، پنج‌نشبه گذشته نهمین مجمع خود را با حضور اعضای خود در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار کرد.

این انجمن که به ابتکار تعدادی از سیاسیون کهنه‌کار کرمانی راه‌اندازی شده است، به دنبال آن است تا در فضایی به‌دور از اختلاف‌های سیاسی برای توسعه کرمان قدم‌هایی بردارد. بر همین منوال در صندلی‌های روز برگزاری همایش چهره‌های سیاسی هر دو طیف سیاسی اصلی استان را می‌توانست دید. نگاهی به ردیف‌های اول اما این موضوع برجسته‌تر بود. از مرعشی و مجید انصاری و حجتی کرمانی، دعایی  و محمدعلی کریمی گرفته تا باهنر و سلاجقه ( معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست)، زاهدی و …

در این میان استانداران سابق و اسبق و مسئولان فعلی استان هم حضور داشتند.

دکتر رضا انجم‌شعاع که به نظر بار اصلی برگزاری مراسم را به دوش کشیده بود در ابتدا گزارشی از وضعیت انجمن و برنامه‌های ان داد و در ادامه از سایت انجمن رونمایی کرد.

در ادامه اما مرعشی و باهنر و دیگران در مورد توسعه استان و تمرکز بر نقشه راه استان نظرات خود را مطرح کردند.

نگاهی به محتوای سخنرانی باهنر و مرعشی نشان از همدلی آنها در موضوع توسعه استان داشت. آنها به استفاده از پتانسیل شرکت‌های صنعتی و معدنی استان در شرایط فعلی گفتند و بر این نکته تاکید داشتند که توسعه پایدار و همه جانبه باید در دستور کار مسئولان استان باشد.

علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان هم سخنران بعدی مراسم بود. او هم مسئولان را به همدلی بیشتر دعوت کرد و در باب موضع بحران آب، جمعیت استان، پایین بودن وضعیت استان در برخی شاخص‌ها تذکراتی داد.

فداکار داورانی اما سخنران بعدی همایش بود. او که در قامت استاندار در جلسه حاضر شده بود بر ضرورت همکاری جریان‌های سیاسی برای بهبود شاخص‌های توسعه استان اشاره کرد و گفت: برای توسعه متوازن استان دست‌یاری را به دست همه دلسوزان دراز می‌کنم

استاندار کرمان در نهمین مجمع انجمن حمایت از توسعه استان با اشاره به توسعه نامتوازن استان بر ضرورت همکاری همه جریان‌های سیاسی برای بهبود شاخص‌های توسعه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، نهمین مجمع انجمن حمایت از توسعه استان کرمان عصر  پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، شهردار، استانداران سابق و چهره‌های کرمانی مقیم تهران در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

دکتر محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در این مراسم با اشاره به توسعه نامتوازن استان بر ضرورت همکاری همه جریان‌های سیاسی برای بهبود شاخص‌های توسعه تاکید کرد. وی با بیان اینکه توسعه نامتوازن موجب شده جنوب استان با عقب‌ماندگی روبرو شود افزود: با توجه به کمبود آب نباید صرفا بر بخش کشاورزی تاکید کرد و بخش صنعت هم باید با مشارکت بخش خصوصی شکل گیرد.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ معدنی باید در طرح‌های توسعه مشارکت کنند، اضافه کرد: اگر شرکت‌های بزرگ پای کار توسعه بیایند، مردم هم جرات مشارکت پیدا می‌کنند.

گفتنی است؛ در این مراسم از برخی چهره‌های کرمانی و مسئولان سابق استان همچون خانواده شهید سردار سلیمانی، دکتر علی زینی‌وند استاندار سابق کرمان، هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده نامی کرمانی، حجت‌الاسلام دعایی عضو مجمع روحانیون مبارز، میرعلی یاری مدیر پروژه انتقال آب از خلیج فارس، حسین احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه، علی اصغر پورمند مدیرعامل میدکو، علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی مس ایران، مهدی طبیب‌زاده رییس اتاق بازرگانی استان، حمید عرب‌نژاد مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان، مهندس جلال مآب ستاد بازسازی عتبات عالیات و حمید میرزاده رییس سابق دانشگاه آزاد کشور تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 12
  • دیروز: 147
  • هفته: 767
  • ماه: 6,365
  • سال: 53,485