رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کرمان: پرداخت تسهیلات به موسسان مراکز مهارت‌آموزی کشاورزی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1255

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کرمان: پرداخت تسهیلات به موسسان مراکز مهارت‌آموزی کشاورزی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت:طبق آئین نامه‌های نظام مهندسی کشاورزی کشور، بهره بردارانی که مراکز مهارت‌آموزی کشاورزی ایجاد کنند، در اولویت پرداخت تسهیلات هستند. کمال الدینی،در جلسه توسعه مراکز مهارت آموزی که به میزبانی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان برگزار شد، گفت:بحث افزایش ضریب نفوذ دانش در کشاورزی از اهداف اصلی ما است.

او گفت:اکنون حضور کارشناس در واحد‌های تولیدی به شکل سهم بری دانش از تولید است و حضور کارشناس، فشار اقتصادی به بهره‌بردار وارد نمی‌کند؛چرا که کارشناس با توجه به سهم‌بری خود در این روش فعالیت، دلسوزانه‌تر کار می‌کند.

 به گفته او دوره‌های عملی بیشتر برای مسئولان فنی حوزه دام و طیور استان  کرمان برگزار می شود و  به دنبال تقویت توانایی‌های کارشناسان عضو این سازمان و به تبع آن تاثیر بر تولید کشاورزی استان هستیم.

در ادامه معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمان نیز گفت: به زودی به مسئول فنی واحد‌های دامی نیاز بیشتری خواهیم داشت؛ چرا که اغلب بهره برداران ضرورت حضور کارشناس در واحد‌های تولیدی خود را درک کرده اند.

محمدعلی اسماعیلی می‌گوید: امروز دیگر پرورش دام، طیور و زنبورداری و دیگر رشته‌های دامی سنتی جواب نمی‌دهد و باید علمی و اقتصادی کار را پیش برد. او گفت: به طور مثال در بحث پرورش مرغ،بیماری یک ساعته هم می‌تواند فاجعه به بار آورد و به جمعیت بالایی از تولید، خسارت وارد کند، در نتیجه باید تمام تولید کشاورزی را به سمت حضور مهندسین کشاورزی برد تا جلوی خسارت را بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :