امام جمعه کرمان: سهم فرهنگ از درآمدهای مالیاتی صفر است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1271

امام جمعه کرمان: سهم فرهنگ از درآمدهای مالیاتی صفر است

امام جمعه کرمان با بیان اینکه مردم در حوزه فرهنگ نیز خدمات می‌خواهند؛ گفت: این در حالی است که ریالی از درآمدهای مالیاتی در حوزه فرهنگ هزینه نمی‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در دیدار مدیرکل و معاونین امور مالیاتی استان با وی که به مناسبت هفته مالیات انجام شد؛ به فلسفه مالیات اشاره و تصریح کرد: مالیات با دو مسئله گره خورده و آن سود فرد و خدماتی است که به او داده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه بخشی از بودجه‌های کشورها از طریق مالیات جبران می‌شود زیرا صادرات چندانی ندارند و مجبور به روی آوردن به مالیات هستند‌؛ تاکید کرد: هرکس خدمات بیشتر و بهتر و باکیفیت تری می‌گیرد مالیات بیشتری هم باید بدهد.

 او ادامه داد: از طرفی، کشور این بستر را فراهم کرده تا آن فرد به سودی برسد و از این سود باید به صورت منطقی و معقول به نفع کشور هم استفاده شود ضمن اینکه کسانی که بخشی از مالیات جذب شده باید برای اداره بهتر شهر به همان استان برگردد و هزینه شود که این هم مشوق بزرگی برای مؤدیان مالیات و هم برای کم شدن فرار مالیاتی است.

امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه مالیات برگشتی باید در بخش‌های مختلف آن شهر هزینه شود؛ اظهار کرد: عدالتی در برگشت این درآمدهای مالیاتی باید باشد زیرا مردم همانگونه که ورزشگاه و پارک و دهها خدمات می‌خواهند، در حوزه فرهنگ هم خدمات می‌خواهند در حالی که فرهنگ، ریالی از مالیات سهم ندارد. 

او خاطرنشان کرد: این در حالی است که برای گفتمان سازی، دست مالیات به سوی فرهنگ است اما از جایی توقع دارد که هیچ سهمی هم برای آن در نظر نگرفته است. 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی حاکم شدن مکانیزم صحیح بر مالیات‌ها را در گرو عدالت مالیاتی و دادن سهم هر بخش از جامعه دانست و تصریح کرد: مدتی اصل برگشت مالیات به استان‌ها مشکل بود اما الان عدالت در برگشت در دستور کار نیست در حالی که کشوری پیشرفته است که پیشرفت متوازن داشته باشد. 

او در پایان تصریح کرد: چه درآمدهای مالیاتی و غیر آن باید به مناطق کم برخوردار هم اختصاص داده شود و برای همین تأکید است بخشی از آن و نه همه مالیات‌ها، به استان برگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 3
  • امروز: 59
  • دیروز: 249
  • هفته: 1,716
  • ماه: 7,828
  • سال: 25,569