آماده‌سازی زمین برای طرح جوانی جمعیت؛ همه شهرستان‌ها به جز کرمان و سیرجان زمین ویلایی می‌گیرند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1634

آماده‌سازی زمین برای طرح جوانی جمعیت؛ همه شهرستان‌ها به جز کرمان و سیرجان زمین ویلایی می‌گیرند
استاندار کرمان گفت: یک هزار و ۶۲۹ قطعه زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در منطقه کهنوج، منوجان و فاریاب واگذار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، مراسم واگذاری زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صبح سه‌‌شنبه ۳ بهمن ماه با حضور استاندار کرمان، مدیر‌کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، فرماندار و امام جمعه کهنوج و عموم مردم در محل مصلی کهنوج برگزار شد‌.
محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این مراسم، مسکن را مهم‌ترین نیاز هر خانواده‌‌ای دانست و گفت: بیشترین هزینه زندگی مربوط به بخش مسکن است لذا امیدوار هستیم در راستای سیاست دولت جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال، دغدغه مردم در حوزه مسکن برطرف شود.
وی اظهار داشت: با توجه به محدودیت واگذاری زمین در شهرهای استان، شناسایی قطعات زمین حاشیه شهرها انجام شده و هم اکنون در تمام شهرستان‌های استان زمین‌ها در حال آماده‌سازی هستند.
فداکار عنوان کرد: زیرساخت‌های لازم زمین‌ها در حال انجام است، همچنین در همه شهرستان‌‌های استان به غیر از کرمان و سیرجان، زمین‌ها به صورت ویلایی واگذار می‌شود.
وی ادامه داد: پس از واگذاری زمین، متقاضیان می‌توانند از همه ظرفیت‌ها و معافیت‌های قانونی برای ساخت مسکن استفاده کنند.
استاندار کرمان با بیان این مطلب که یک هزار و ۶۲۹ قطعه زمین در منطقه کهنوج، منوجان و فاریاب واگذار می‌شود، افزود: برای خانوده‌های دارای ۴ فرزند بدون قرعه‌کشی و ۳ فرزند نیز به دلیل تقاضای بالا، جهت واگذاری زمین قرعه‌کشی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های معدنی در جنوب کرمان سرعت گرفته و در بحث اشتغال نیز باید در کنار حوزه کشاورزی به بخش معادن به صورت ویژه توجه شود.
فداکار بیان داشت: در جنوب کرمان به دلیل حفر بی‌رویه چاه و خشکسالی، مشکل کمبود آب داریم که به دنبال رفع مشکل هستیم اما باید صرفه‌جویی لازم انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 10
  • امروز: 125
  • دیروز: 214
  • هفته: 1,879
  • ماه: 8,136
  • سال: 27,860