بافت تاریخی کرمان در دست اتباع افغانستانی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1275

بافت تاریخی کرمان در دست اتباع افغانستانی

کارگروه اتباع و مهاجرین شهرستان کرمان در سالن ولایت فرمانداری کرمان برگزار شد.  محمدرضا مهدلو ترکمانی مدیر کل اداره اتباع و امور مهاجرین استان کرمان گفت:یکی از مسائل کلان مهم در استان کرمان اتباع و مهاجرین خارجی است و شهرستان کرمان شرایطش به دلیل اینکه نصف افاغنه استان در اینجا ساکن هست مهم‌تر است. او می‌گوید: باید دهیاران، شهرداران، بخشداران در حوزه‌ها خود اطلس اجتماعی یا همان پایش، محیطی را آماده کنند تا تمام ساکنین مشخص شود و اینکه شرایطشان مشخص شود. به گفته مهدلو اتباعی که تکرار جرائم و سرقت داشته باشند یا باید تعهد گرفت و با ریش سفیدان آن‌ها در میان گذاشت و در صورت تکرار برگرداننده شوند. او گفت: در خیابان امام خمینی (ره) و بازار حضور اتباع زیاد است و باید تعداد ساکنین در این نقاط شناسایی شوند. او می‌گوید: اتباعی که در کرمان می‌خواهند کار کنند باید مجوز داشته باشند.

به گفته مهدلو هزینه اتباع در کرمان بار سنگینی روی، دوش دولت دارند و کرمان هزینه‌های زیادی برای اتباع غیر مجاز می، پردازد.

او گفت: آمایش ۱۷ از یک آبان ۱۴۰۱ برای ثبت تعداد و آدرس دقیق سکونت اتباع  افغانستانی مجاز شروع می‌شود. میرحسینی معاون فرمانداری کرمان گفت: باید حتما اطلس اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در شهرستان کرمان سریعا جمع آوری و آماده شود و محل‌های سکونت باید مشخص شود. او می‌گوید: ۱۸۰ هزار افغانی مجاز و غیر مجاز ساکن کرمان است.

به گفته میرحسینی در این جلسه مصوب شد اداره‌های مربوط اطلاعات افاغنه ساکن شهرستان کرمان را تا هفته آینده جمع‌آوری و به فرمانداری کرمان و اداره کل اتباع ارسال کنند.

برگزاری جلسه در امور اتباع برای، وضعیت افغان‌ها در کوره‌پز‌خانه‌ها سریعا انجام شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 69
  • امروز: 10
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,245
  • ماه: 7,398
  • سال: 24,882