مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان مطرح کرد. جنوب کرمان ته جدول تعداد ماشین‌آلات راهداری

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1388

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان مطرح کرد. جنوب کرمان ته جدول تعداد ماشین‌آلات راهداری

گزارش  | کاغذ وطن

سمیه خدیشی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان: جنوب کرمان از لحاظ رتبه‌ راه‌ها در سطح کشور رتبه دوازدهم یا سیزدهم قراردارد ولی به لحاظ تعداد ماشین آلات راهداری  در رتبه آخر قرار دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان در نشست خبری به‌ مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری به نقش مهم رسانه در اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت:  دومین زیرساخت در سطح دنیا بعد از بهداشت، بخش راه و حمل و نقل قرار دارد که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در همین راستا نقش اصحاب رسانه در بالا بردن سطح آگاهی مردم و انعکاس خدمات  بسیار مهم است.

 مجتبی محمودی با اشاره به اینکه  خبرنگاران  با ارائه مستندات و اطلاعات  درست می‌توانند زمینه تامین اعتبار را برای پروژه‌های معطل مانده تسریع کنند، افزود: خدمات نظام در بحث ایمنی و احداث راه‌ها قابل توجه است به طور مثال قبل از انقلاب در کل کشور۸۰۰  کیلومتر راه روستایی داشتیم و اکنون با رشد سه برابری این میزان به ۲هزارو سیصد کیلومتر رسیده است و رسانه‌ها به عنوان صدای رسای نظام، باید موجب اعتماد سازی در جامعه شده و امنیت روانی مردم را فراهم کنند.

او از انتقاد به عنوان ظرفیت و فرصت برای مسئولان نام برد و گفت: مدیران نباید از نقدها واهمه داشته باشند و مطالبات رسانه‌ها مردمی بوده و نه شخصی و هر دو طرف رسانه و مسئول باید  طبق آموزه‌های دینی با حسن ظن در ارتباطات با همدیگر رفتار کنند که این باعث تعامل و در نهایت مدیریت میدانی می‌شود.

*نیاز جنوب کرمان به  ۶۰ درصد ناوگان  حمل و نقل کشور در فصل کشت

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان  نوع کار در این منطقه را فصلی عنوان کرد و افزود: در کل کشور ۶۴ هزار دستگاه حمل و نقل وجود دارد، در حالی که در جنوب کرمان ۳۴ هزار دستگاه نیاز باربری در فصل کشاورزی را مرتفع می کند و به این معنی است که این منطقه به ۶۰ درصد ناوگان کل کشور برای حمل محصولات کشاورزی خود نیاز دارد.

او با اشاره به وضعیت حمل و نقل عمومی این منطقه گفت: سازمان راهداری چند طرح با هدف بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در برنامه دارد  که از ۲ سال پیش این طرح‌ها به اجرا درآمد و یکی از این موارد   مجوز مجلس برای واردات خودروهای بالای ۲ سال کارکرد که جایگزین ناوگان فرسوده با سن بالای ۵۰ سال شوند.

رتبه آخر جنوب کرمان از لحاظ ماشین‌آلات راهداری

محمودی با عنوان این موضوع که  جنوب کرمان از لحاظ  رتبه‌ راهأ‌ها در سطح کشور رتبه دوازدهم یا سیزدهم قراردارد ولی به لحاظ تعداد ماشین آلات راهداری  در رتبه آخر قرار گرفته است، ادامه داد: این رتبه  نشان از این دارد که ما نتوانیم خدمات کافی به مردم در جنوب کرمان ارائه دهیم، اما راهداران این منطقه با صرف وقت بیشتر و از خود گذشتگی برای مواقع ضرورت مانند سیلاب‌ها و انسداد محور‌ها و راهداری زمستانه آمادگی کافی دارند و در مناطق مورد نظر مستقرمی‌شوند.

*رفع و اصلاح ۴۵ نقطه حادثه‌خیز

او تعیین نقاط حادثه خیر را بر اساس معیارهای کارشناسی عنوان کرد و گفت: بر همین اساس ۸۴ نقطه حادثه خیز در جنوب کرمان داریم که تا کنون ۴۵ نقطه رفع شده و مابقی نیز به دلیل هزینه بسیار بالا جهت اصلاح  فقط آشکا‌ر‌سازی شدند که این کار با اطلاع رسانی و نصب علائم رانندگی صورت می‌گیرد.

*نقش پر رنگ خودروهای نا ایمن در تصادفات

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان می‌گوید: نقاط حادثه خیز به صورت قطعی برطرف نمی‌شوند بلکه جابجا شده و نباید نوک پیکان همواره به سمت راهداری باشد بلکه بخش اصلی به صنعت خودروسازی برمی گردد و در هر نقطه حادثه خیز هم انسان و هم خودرو دخیل هستند و عدم توجه رانندگان و خودروهای ناایمن منجر به تصادف می‌شود که ما سعی داریم از وضعیت جاده‌ها کمترین خسارت متوجه مردم شود.

او علت عمده تصادفات در جنوب کرمان را در گذشته واژگونی عنوان‌ کرد که ۶۰ درصد تصادفات را بر جای می‌گذاشت که اکنون با روند اصلاح شیب جاده‌ها و دیگر موارد اصلاحی این روند برعکس شده است.

*احتمال قاچاق سوخت در حوزه باربر درون شهری

محمودی  در موضوع قاچاق سوخت گفت:درست است که بارنامه‌های صوری یکی از راه‌های قاچاق سوخت است اما این موضوع در حوزه راهداری اتفاق نمی‌افتد وچراکه با  کنترل دروازه ای و الکترونیکی که انجام می‌گیرد اگر کامیون‌ها تردد نداشته باشند به استان مبدا اطلاع داده می‌شود و کارت سوخت و هوشمند آن‌ها باطل می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان تخصیص بخشی از سوخت را درون شهری و در حوزه باربر عنوان کرد و گفت: صدور این باربرها توسط وزارت کشور و متولی آن شهرداری‌  است و روی این بخش نظارتی وجود ندارد. پس اگر تخلفی است در اینجا صورت می‌گیرد که مورد اعتراض است و بحث مبدا و مقصد و کنترل دروازه‌ها از دست ما خارج می‌شود و از این مسیر احتمال قاچاق سوخت وجود دارد.

*نبود کارخانه آسفالت از موانع بزرگ پیش رو

او در رابطه با تعلل عملیات اجرایی پل و جاده رمشک اظهار کرد: در حال حاضر ۸ اکیپ فعال آسفالت در جنوب کرمان است و در شهرستان قلعه گنج یک کارخانه آسفالت در سال ۱۳۸۵ احداث شده است که بعد از مدتی تعطیل و غیر فعال شد و یکی از پیمانکاران را تشویق به راه اندازی مجدد کارخانه آسفالت کردیم که هزینه‌های زیادی متحمل شد و دغدغه‌ نبود  کارخانه آسفالت در برخی نقاط  یکی از موانع بزرگ پیش رو است که باعث  طولانی شدن پروژه‌ها می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان از اولویت بندی پروژه‌‌ها خبر داد و گفت: با هماهنگی و موافقت فرمانداران پروژه‌های ارتباطی، مهم و تاثیرگذار در اقتصاد جنوب کرمان را در اولویت قرار دادیم  و پروژه رمشک طولانی شده  قبول داریم و ۴ کیلومتر به مناقصه رفته و شهر رمشک به زودی به نیکشهر وصل خواهد شد.

*عنبرآباد و جیرفت رتبه برتر در راه‌های خاکی روستایی

این مقام مسئول عمده راه‌های روستایی بدون آسفالت را در جیرفت و عنبرآباد اعلام کرد و گفت: بعضی از راه‌های کوهستانی خیلی مشکل آسفالت ندارند اما با جاری شدن سیل محورها مسدود می‌شوند که شناسایی این مناطق در دستور کار هستند و دهیاری‌ها باید کمک کنند تا این نقاط آسفالت و مشکل مرتفع شود.

او کل اعتبار راه‌های روستایی را در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد که جوابگوی نیازهای منطقه نبودند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با تشریح آخرین وضعیت محور جیرفت «بلوک – فاریاب» که همواره به عنوان یک مسیر حادثه خیز مطرح است، اظهار کرد: این محور به طول ۶۵ کیلومتر است که ۲۵ کیلومتر آن تعریض و به بهره برداری رسیده و ۱۰ کیلومتر باند دوم نیز تکمیل و در آستانه بهره برداری و همچنین عملیات اجرایی ۱۵ کیلومتر آغاز و ۱۵ کیلومتر هم پیگیر اخذ مجوز برای برگزاری مناقصه هستیم.

*بزرگراه جیرفت – کهنوج رتبه اول آمار تصادفات

او استفاده از فرهنگ و هنر را در حوزه ترافیکی ضروری دانست و اظهارکرد: بزرگراه «جیرفت -کهنوج» با همه جوانب ایمنی که در آن لحاظ شده رتبه اول تصادفات را در جنوب کرمان دارد اما آمادگی کامل جهت همکاری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در راستای ترویج فرهنگ صحیح ترافیکی داریم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان رانندگان را حلقه واسط بین تولید و مصرف دانست و افزود: در حمل و نقل تورم ۸۰ درصدی داشتیم و افزایش کرایه ۳۰ درصد بود و باید به این نکته توجه کنیم تعیین کرایه دستوری نیست و زنجیره تامین مواد غذایی تولید – حمل و بازاریابی است که مغفول مانده و نیاز به کار دارد.

*برای اولین بار، ورود ناوگان خارجی به مزرعه

 محمودی ورود ناوگان خارجی را به مزارع برای حمل محصولات صادراتی نقطه‌ عطفی در رونق بازارهای خارجی و زمینه صادرات دانست و افزود: چون تره بار داریم تا رسیدن محصول به کشور مقصد محموله دچار مشکل می‌شود، لذا در این راستا با اخذ مجوز ورود ناوگان خارجی روند صادرات تسریع شده است که به نفع کشاورزان تمام می‌شود.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان ورود ناوگان خارجی را به مزارع برای حمل محصولات صادراتی نقطه‌ عطفی در رونق بازارهای خارجی و زمینه صادرات دانست و افزود: چون تره بار داریم تا رسیدن محصول به کشور مقصد محموله دچار مشکل می‌شود، لذا در این راستا با اخذ مجوز ورود ناوگان خارجی روند صادرات تسریع شده است که به نفع کشاورزان تمام می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 13
  • امروز: 127
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,362
  • ماه: 7,515
  • سال: 24,999