امسال ۶۲۳ نفر در تصادفات جاده‌ای استان کرمان جان‌باختند. واژگونی خودرو بر اثر خستگی راننده از دلایل مهم حوادث جاده‌ای

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1394

امسال ۶۲۳ نفر در تصادفات جاده‌ای استان کرمان جان‌باختند. واژگونی خودرو بر اثر خستگی راننده از دلایل مهم حوادث جاده‌ای

رئیس پلیس راه استان کرمان گفت: در ۹ ماهه امسال ۶۲۳ نفر در جاده‌های استان کرمان جان خود را از دست دادند و حدود ۵ هزار نفر مجروح و بعضی‌ها دچار معلولیت شدند.

سرهنگ علی رضایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: پلیس تمام تلاش خود را گذاشته تا تلفات جاده‌ای را کاهش دهد، اما به تنهایی امکان‌پذیر نیست و نیاز به مشارکت عمومی است.

او با بیان اینکه ۲۹ هزار کیلومتر طول راه‌های اصلی و فرعی در استان کرمان است، گفت: متاسفانه بیش از هزار نفر در حوادث ترافیکی درون و برون شهری در سطح استان جان خود را از دست می‌دهند و عده زیادی مصدوم می‌شوند.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به اینکه روزانه ۲۱دستگاه خودرو پلیس به صورت نامحسوس گشت ترافیکی دارند و با تخلفات برخورد می‌شود، افزود: ارتقای فرهنگ ترافیکی برای کاهش تصادفات و تخلفات راهنمایی و رانندگی ضرورت دارد.

او با بیان اینکه حدود ۵۰درصد از حوادث و تلفات در راه‌های روستایی ایجاد شده است، ادامه داد: ۳۲سکوی روشنایی در جاده‌های شمال استان کرمان ساخته شده است که در پیشگیری از حوادث اثر زیادی دارد.

رضایی با اشاره به اینکه از ۲۰آذرماه تا ۲۰اسفندماه طرح زمستانی پلیس در حال اجرا است، بیان کرد: در ایام نوروز بیش از ۳۰۰پیامک تخلف برای رانندگان به‌ویژه برای سرعت غیرمجاز ارسال شد تا از حوادث رانندگی جلوگیری کنیم.

او با بیان اینکه روزانه ۲۰هزار کیلومتر گشت‌زنی پلیس در جاده‌های شمال استان کرمان انجام می‌شود، گفت: بیش از ۸ هزار خودرو در ایام نوروز ۱۴۰۱اعمال قانون شد و در ایام اربعین نیز بیش از ۷۵۰اتوبوس پشتیبانی شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به اینکه برای بیش از دو هزار و ۵۰۰موتورسیکلت سوار دوره آموزشی ترافیکی برگزار شده است، ادامه داد: بیش از ۵۰۰کلاه ایمنی بین موتورسیکلت سواران به‌ویژه در روستاها توزیع‌ شده است.

وی با بیان اینکه ۳۲دستگاه در فرهنگ ترافیکی نقش دارند که از این تعداد ۷دستگاه نقش کلیدی دارند، اضافه کرد: حدود پنج هزار دفترچه رانندگان تعویض و تمدید شده است و بیش از ۴هزار و ۵۰۰راننده با همکاری هلال‌احمر آموزش ترافیکی و امدادی دیده‌اند.

رضایی با ابراز اینکه در ۹ماهه نخست امسال حدود ۶۲۳ نفر در مجموع جاده‌های استان کرمان جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۴۷۴نفر در جاده‌های شمال استان فوت کردند، گفت: در مجموع جاده‌های استان، حدود ۵هزار نفر مجروح و بعضی‌ها دچار معلولیت شدند.

او با بیان اینکه راه‌های استان طولانی است و برای رانندگان خستگی و خواب‌آلودگی ایجاد می‌کند، ادامه داد: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در استان کرمان، ۱۶درصد نسبت به ۹ماهه سال گذشته، افزایش پیدا کرده است.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به اینکه حدود ۸هزار و ۵۰۰خودرو بر اثر تخلفات حادثه‌ساز جریمه و توقیف شده است، بیان کرد: بیش از۲۸۰گواهینامه رانندگی که تخلفات داشتند، ابطال شده است.

او با بیان اینکه وضعیت جاده‌های استان کرمان خوب نیست و تعداد قربانیان روز به روز و سال به سال افزایش پیدا می‌کند، گفت: از رانندگان درخواست دارم زمانی که احساس خواب‌آلودگی و خستگی کردند، مسیر خود را متوقف کرده و حتماً استراحت کنند.

رضایی با اشاره به اینکه پلیس در دهه مقاومت در آماده باش است و از استان‌های همجوار نیز به کمک ما می‌آیند و در تمام جاده‌های استان مستقر می‌شوند، افزود: تمام تلاش خود را خواهیم گذاشت تا زائران حاج قاسم به سلامت به خانه‌های خود برگردند.

او با بیان اینکه متاسفانه واژگونی خودروها بر اثر خستگی راننده از دلایل مهم حوادث جاده‌ای در استان کرمان است، گفت: خوشبختانه از ابتدای دهه مقاومت هیچ کدام از زائران حاج قاسم که به کرمان سفر کردند دچار سانحه ترافیکی نشدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 18
  • امروز: 16
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,685
  • ماه: 7,599
  • سال: 25,277