مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان مطرح کرد: پرداخت۴۰ میلیارد تومان تسهیلات معطل همکاری دستگاه‌ها

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1420

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان مطرح کرد: پرداخت۴۰ میلیارد تومان تسهیلات معطل همکاری دستگاه‌ها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: ۴۰ میلیارد تومان رسوب اعتبار در قلعه گنج داریم که با همکاری دستگاه‌ها، می‌توانیم این اعتبار را جذب و بین متقاضیان توزیع کنیم.

 ناصر عسکری‌نژاد در آئین تودیع و معارفه سرپرست کمیته امداد قلعه‌گنج اظهار کرد: باید روزانه ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد در قلعه گنج پرداخت شود که ۴۰ میلیارد تومان از این رقم برنامه‌ریزی شده باید پرداخت و توزیع شود.

او به خبرنگار کرمان نو گفت: ۵۲ هزار خانواده در مناطق محروم جنوب استان کرمان تحت حمایت داریم و این طبیعی است که قسمت عمده‌ای از اعتبارات را به جنوب استان اختصاص دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان افزود: در کل استان از مجموع اعتبارات تسهیلات بیش از ۷۰ درصد جذب داشتیم و در شهرستان قلعه گنج به دلیل مشکلاتی  که بانک‌های عامل  در موضوع منابع و مصارف، داشتند و علیرغم پرداخت انجام گرفته  میزان جذب و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) را کند کرده است، که هنوز هم این امکان جذب اعتبار وجود دارد و تا پایان سال مبلغ ۴۰ میلیارد تومان را مجوز پرداخت دادیم.

عسکری‌‌نژاد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ برای کل منطقه جنوب کرمان نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در نظر گرفته شد ادامه داد: برای شهرستان قلعه گنج ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی اعتبار در نظر گرفته شد که از این میزان ۲۰ میلیارد تومان توزیع شده است.

او اضافه کرد: سقف پرداخت برای بعضی از طرح‌های خاص اشتغال تا ۳۰۰ میلیون تومان است اما تا سقف چهار میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ نیز پرداخت خواهیم کرد.

عسکری‌نژاد ادامه داد: تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در کرمان چهار الی پنج درصد انحراف دارد و مطابق آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه ریزی و راستی آزمایی‌هایی که انجام گرفته، بیش از ۹۳ درصد در نقطه هدف هزینه شده است.

عسکری‌نژاد  یادآور شد: بنابراین ما توزیع پول پاشی نداریم و تسهیلات برای خرید خودرو نمی‌دهیم که طرف فردا بدهکار بار بیاید.

او با تاکید بر اینکه کمیته امداد تسهیلات پرداخت می‌کند که فرد روی پای خودش بایستد اضافه کرد: کمیته امداد امام راحل برای ایجاد شغل آموزش می‌دهد و در کنار فرد هم هستیم و مواد اولیه را تامین می‌کنیم.

عسکری‌نژاد با اشاره به حمایت و بیمه کردن افراد زیر پوشش ادامه داد: کمیته امداد به دنبال توانمندسازی است و در این راستا کمیته امداد بالاترین آمار را در سامانه رصد و اشتغال دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمان همچنین گفت: امسال دو هزار خانوار خودکفا و از زیر پوشش کمیته امداد خارج شده اند و خانوارهای پشت نوبت جایگزین آنها خواهند شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 63
  • دیروز: 218
  • هفته: 1,344
  • ماه: 7,834
  • سال: 26,456