همکاری در تولید سیمان‌های با کاربرد پزشکی؛ تفاهم‌نامه «سیمان کرمان» و «علوم پزشکی کرمان»

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1321

همکاری در تولید سیمان‌های با کاربرد پزشکی؛ تفاهم‌نامه «سیمان کرمان» و «علوم پزشکی کرمان»

در راستای اهداف علمی و پژوهشی، تفاهم‌نامه همکاری بین گروه صنایع سیمان کرمان و دانشگاه علوم پزشکی به منظور تولید سیمان‌های پزشکی و فسفاته به امضا رسید.

مهندس رحمانی مدیر عامل سیمان کرمان در این خصوص عنوان‌داشت: به لطف پروردگار و تلاش همکاران سیمان کرمان، طی سال‌های گذشته زیرساخت‌های لازم جهت تولیدات دانش بنیان فراهم شده و نظر به وجود کارشناسان زبده و با دانش روز در مرکز پژوهش و تحقیقات سیمان کرمان به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز تحقیقاتی بتن و سیمان کشور، این کارخانه می‌تواند سهم بسزایی در افزایش سطح تولیدات دانش‌بنیان و ارتقای سطح کیفی و تنوع محصولات سیمانی ایفا نماید.

لازم به ذکر است امروزه یکی از مشکلات جامعه پزشکی و دندانپزشکی کشور، تامین مواد اولیه است زیرا بخش قابل توجهی از این مواد از خارج از کشور با کیفیتهای متفاوت وارد می شود. 

بی شک حضور صنعت بزرگی مانند صنعت سیمان در کنار جامعه پزشکی و دندان پزشکی کشور می تواند راه گشای بسیاری از مشکلات، در زمینه پژوهش، تولید و تامین مواد اولیه در این حوزه باشد.

مدیر پژوهش، تحقیقات و کنترل کیفی سیمان کرمان نیز به تشریح این اقدام در مجموعه پرداخت و اظهار داشت: اخیرا محققین سیمان کرمان فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را در زمینه تولید سیمان‌های فسفاته و MTA آغاز نموده‌اند که یکی از کاربردهای این سیمان‌ها در ترمیم بافت‌های استخوانی بدن و دندان در انسان است. 

سیمان‌های پزشکی موسوم به MTA ترکیب شیمیایی وفیزیکی مشابه سیمان های پرتلند صنعتی دارند.

مهندس فرازمند افزود: در این راستا وجهت تولید سیمان‌های جدید و دانش بنیان، گروه صنایع سیمان کرمان با دانشگاه علوم پزشکی کرمان تفاهم‌پامه همکاری امضا نموده است. با امضای این تفاهم‌نامه، بستر لازم برای همکاری‌های علمی و پژوهشی بین محققین این دو مرکز بر قرار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 73
  • امروز: 11
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,412
  • ماه: 7,822
  • سال: 25,855