برداشت پیاز جنوب استان کرمان به ۷۵۰ هزار تن می‌رسد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1436

برداشت پیاز جنوب استان کرمان به ۷۵۰ هزار تن می‌رسد

رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان با بیان اینکه برداشت پیاز جنوب استان به ۷۵۰ هزار تن می‌رسد، گفت: کامیون‌های حمل محصولات کشاورزی با مشکل سوخت مواجه هستند.

احمد احمدپور، با اشاره به اینکه محصول پیاز جنوب استان کرمان در حال برداشت است، اظهار داشت: در طرح استمرار کاشت پیاز ۸ هزار و ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت ما بوده که تا کنون حدود ۶ هزار هکتار آن برداشت شده و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار آن مانده است.

او با بیان اینکه در طرح عادی کاشت پیاز نیز ۶ هزار و ۳۰۰هکتار سطح زیر کشت ما در جنوب استان کرمان است که از اواخر اسفندماه برداشت آن آغاز می‌شود و تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد، گفت: تا کنون چیزی در حدود ۳۰۰هزار تن برداشت پیاز داشتیم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان اردیبهشت ۴۵۰هزار تن پیاز دیگر نیز برداشت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان، افزود: با توجه به اینکه قیمت پیاز در داخل کشور افزایش داشت، صادرات پیاز به طور رسمی متوقف شده است؛ قیمت روز گذشته پیاز خریداری شده از کشاورزان در سرزمین بین ۱۷تا ۱۹هزار تومان بود و البته این قیمت مقداری در حال پایین آمدن است.

او با اشاره به دیگر محصولات جنوب استان کرمان گفت: سطح زیر کشت سیب زمینی در جنوب استان کرمان در دو طرح، حدود ۱۰ هزار هکتار است که برداشت آن از خیلی وقت پیش آغاز شده و تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد؛ سیب زمینی از کشاورزان در جنوب استان بین ۹ تا۱۱ هزار تومان خریداری می‌شود.

احمدپور با بیان اینکه برداشت انواع محصولات گلخانه‌ای در جنوب استان کرمان نیز در حال انجام است و برداشت محصولات گلخانه‌ای ما ۲هزار و ۶۰۰هکتار سطح گلخانه، از اواخر آبان‌ماه آغاز شده و تا نیمه‌های خرداد ادامه دارد، اضافه کرد: محصولاتی چون فلفل دلمه‌ای، بادمجان، کدو و دو رقم خیار سبزه جنوب استان از جمله محصولاتی هستند که صادر می‌شوند.

او با اشاره به اینکه امسال قیمت محصولات کشاورزی در جنوب استان نسبت به سال قبل خوب بود و کشاورزان از قیمت‌ها رضایت دارند هر چند قیمتی که به دست مصرف کننده می‌رسد، قدری بالا است، ادامه داد: قیمت سیب زمینی قدری پایین بود اما الان بهتر شده، قیمت محصولات گلخانه‌ای نیز در ابتدا پایین بود اما الان خوب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با بیان اینکه امسال از محصولات کشاورزی جنوب استان، قیمت مرکبات پایین بود و باغداران امیدوار هستند که با توجه به نزدیک شدن به شب عید قیمت پرتقال والنسیا افزایش پیدا کنند، گفت: ذخیره سازی میوه شب عید در جنوب استان کرمان هم انجام شده است.

او با اشاره به اینکه ذخیره‌سازی مرکبات مورد نیاز کرمان برای شب عید به عهده جنوب استان بود که شرکت کشت و صنعت، مرکبات مورد نیاز را هم برای جنوب و هم برای شمال استان ذخیره کرده است، بیان کرد: حدود ۷۰تن مرکبات برای برای جنوب استان در نظر گرفته شد و ۵۵ تن سیب درختی هم ذخیره شده است.

احمدپور با بیان اینکه برای انتقال محصولات کشاورزی جنوب استان همیشه در بحث سوخت کامیون‌ها مشکل داشتیم و بزرگترین مشکل ما در حوزه سوخت است، ادامه داد: تا چند وقت آینده برداشت دیگر محصولات از جمله هندوانه و گوجه هم آغاز می‌شود و با رسیدن به زمان اوج برداشت‌ها، این مشکلات بیشتر هم می‌شود.

او با اشاره به اینکه در جنوب استان کرمان برای انتقال محصولات کشاورزی با کمبود کامیون مواجه هستیم و اکثر کامیون ما از دیگر استان‌ها است، گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد کامیونی که حمل محصولات کشاورزی جنوب استان را به عهده دارد از دیگر استان‌ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با بیان اینکه حدود ۱۰تا ۲۰درصد کامیون‌ها نیز مستقیم از مرز می‌آید، افزود: محصولاتی که برای صادرات است کانتینر به صورت مستقیم از مرز به جنوب استان کرمان آمده و بارگیری می‌شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 65
  • امروز: 4
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,239
  • ماه: 7,392
  • سال: 24,876