سرپرست دامپزشکی اداره کل استان کرمان: جنوب استان کرمان فاقد کشتارگاه طیور

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1443

سرپرست دامپزشکی اداره کل استان کرمان: جنوب استان کرمان فاقد کشتارگاه طیور

 سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: فراوده‌های خام دامی از مراکز غیرمجاز و از خودروهای عبوری خریداری نکنید و عمدتا خودروهای عبوری که ماهی می‌فروشند، ماهی‌های فاسد یا حرام به فروش می‌رسانند.

صدیقه کاظمی‌نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت طرح تشدید کنترل و نظارت نوروزی و ماه مبارک رمضان گفت: در این ایام ۸۷ بازرس در قالب ۳۳ تیم ثابت و۳۲ تیم سیار در سراسر استان از نیمه اسفند تا پایان ماه رمضان(پنجم اردیبهشت‌ماه)در دو شیفت به امر نظارت لازم بر سلامت فرآورده های دام و طیور خواهند داشت.

امتناع از خرید فراوده‌های خام دامی از خودروهای عبوری

او با توصیه بر اینکه ماهی قرمز برای سفره هفت سین تهیه نکنید، اظهار کرد: اگر قصد خرید ماهی قرمز دارید حتما از ایستگاه‌های مجازی که شهرداری تعیین کرده خریداری و از تماس مستقیم دست با آب و ماهی خودداری شود، ضمن آنکه از خریداری هر موجود دیگر اهم از لاکپشت گوش قرمز و سنگاپوری و حلزون و … خودداری کنید.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان ادامه داد: در پایان نوروز جهت پیشگیری از مخاطرات بهداشتی، از رها سازی ماهی‌ها در منابع آبی طبیعی و معابر اجتناب و برای این کار به مکان‌های مشخص شده از سوی شهرداری (استخرهای موجود در پارک‌ های شهر) مراجعه کنید.

کاظمی‌نیا در ادامه سخنانش گفت: فراوده‌های خام دامی از مراکز غیرمجاز و از خودروهای عبوری خریداری نکنید و عمدتا خودروهای عبوری که ماهی می‌فروشند، ماهی‌های فاسد یا حرام به فروش می‌رسانند.

او ادامه داد: ماهی سالم باید چشم براق و روشن داشته و آب‌شش‌های آن نباید چسبیده باشد و اگر با انگشت روی آن فشار دهید حالت ارتجاعی دارد و ماهی بوی علف‌های دریایی بدهد.

کاظمی‌نیا تصریح کرد: ناظرین بهداشتی در مکان‌های مشخص برای ذبح دام مستقر هستند و توصیه می‌کنیم که دام را در کشتارگاه ذبح کنید.

ارايه مرغ بسته‌بندی با رتبه‌گذاری

سرپرست اداره کل دامپزشکی بیان کرد: برچسب آبی برای دام نر و برچسب زرد برای دام ماده استفاده می‌شود ضمن آنکه مرغ بسته بندی نیز رتبه بندی شده و رتبه A+(ای پلاس) برای مرغ سبز به کار می‌رود.

او ادامه داد: ۱۲ کشتارگاه صنعتی طیور در سطح استان داریم و یکی دیگر نیز در شهر کرمان در دست راه اندازی است و جنوب استان کرمان کشتارگاه طیور ندارد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان افزود: ۱۴ کشتارگاه دام در استان داریم و یک کشتارگاه صنعتی در جاده باغین در دست احداث است که به دلیل تحریم‌ها هنوز راه‌اندازی نشده است. برای بهسازی و نوسازی کشتارگاه‌ها به همکاری شهرداری‌ها و سایر ارگان‌های مربوطه نیاز داریم.

او درباره توزیع شیر فله‌ای در سطح شهر نیز گفت: شیر فله‌ای از نظر دام‌پزشکی مجاز نیست اما فرهنگ مصرف مردم با شیر سنتی عجین است لذا درحال ساماندهی این مراکز هستیم و برای آنها مسیر حرکت تعریف می‌کنیم و مشخص است که از چه دامداری و گاوداری شیر تهیه می‌کنند. به مردم توصیه می‌کنیم که از مراکزی که دارای گواهی صنف هستند شیر خریداری کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 5
  • امروز: 68
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,978
  • ماه: 7,616
  • سال: 25,180