دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خبر داد: سال‌روز تبعید رهبر انقلاب به جیرفت، «روز جنوب کرمان» نام‌گذاری می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1516

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خبر داد: سال‌روز تبعید رهبر انقلاب به جیرفت، «روز جنوب کرمان» نام‌گذاری می‌شود

امامی در سفر به جیرفت گفت سال‌روز ورود رهبر معظم انقلاب به جیرفت و تبعید ایشان در این شهرستان به عنوان روز جنوب کرمان نامگذاری می‌شود .

 همچنین در نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب استان با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور: بر جلوگیری از تحریف در مناسبات مذهبی ، تقویت گفتمان فرهنگی خانواده ، ترویج روحیه امید و نشاط ، تقویت کانون‌های فرهنگی مساجد و حوزه‌های علمیه و تجهیز کتابخانه‌ها تاکید شد.

سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ‌عمومی کشور در شورای فرهنگ عمومی جنوب استان کرمان در جیرفت اظهار کرد: روزی به طور میانگین ۱۰۰۰ سقط جنین بدون نیاز و غیر ضروری و حدود ۳۲۰ هزار سقط جنین در سال رخ می دهد بنابراین باید بر روی کاهش سقط جنین کار کنیم.
اوافزود: رویکرد پزشکی (کلینیکال) بخشی از شیوه کار برای کاهش سقط جنین است اما اینکه نقش مادری ارزشمند شود رویکردی فرهنگی و شیوه دیگری برای کاهش آن است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه در بهترین حالت باید دستیار فرهنگی خانواده باشیم و سنت‌ها و نقش‌های خانواده را احیا کنیم تا گفتمان فرهنگی خانواده تقویت شود ادامه داد: مردم گردهمایی، جشن و بازارچه می‌خواهند و در کنار تامین این نیازها، در کلاس‌‌های ترویجی هم شرکت می‌کنند.
او یادآور شد: ما با کلاس تنها نمی توانیم مردم را جذب کنیم و به شدت باید به دنبال احیای جشن ها، گردهمایی‌ها و سنت‌های بومی مردم مبتنی بر امور بومی باشیم.
امامی با بیان اینکه امید و نشاط می تواند مشکلات را حل کند و باید بر تقویت این امور در جامعه تمرکز کنیم اضافه کرد: برگزاری جشن‌هایی با عناوین محصولات کشاورزی هم بهانه‌ای برای جمع کردن مردم دور هم است تا آنان را به فرهنگ تولید، باهم بودن، به نشاط و به تقویت سرمایه اجتماعی متذکر کنیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: هویت فرهنگی ما به شدت و به غایت با محبت آل الله و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت ریشه دارد.
او افزود: ماهیت تمدنی پیش از اسلام ما نیز با توحیدگرایی، حقیقت گرایی و عدالت گرایی عجین بوده است و به همین دلیل به سرعت پذیرای اهل بیت که مظهر عدالت و حقیقت بوده اند شده است.
امامی با بیان اینکه نقطه عطف محبت ورزی مردم ما دهه محرم و عاشورا است اضافه کرد: تحویل سال معنوی، تحویل سال شیعی ما و آغاز سال ولایی مردم ما دهه محرم است.
او با اشاره به شرایط توسعه‌ای جنوب کرمان گفت: بزرگترین عامل محرومیت بعد از عدم خلاقیت انسان ها، رسانه است بنابراین انسان شکوفا شده و دارای خلاقیت فرهنگی حتما محرومیت‌ها را رفع می کند و منتظر دستگاه‌های بزرگتر نمی ماند.
امامی بیان کرد: شرایط کنونی جنوب کرمان نتایج نوعی توسعه مرکزگرا و توسعه خطی بوده است بنابراین نیازمند کار رسانه‌ای و شناساندن مناطقی همچون جنوب کرمان هستیم.
امام جمعه جیرفت و رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب استان هم در این نشست گفت: دشمنان به دلیل اهمیت خانواده با تمام توان و با رسانه‌ها برای از بین بردن آن تلاش می‌کنند که یا تشکیل نشود یا متلاشی شود.
حجت الاسلام میثم تارم تاکید کرد: آمار طلاق در کشور نگران کننده است و باید برای پیشگیری از این پدیده جدی تر عمل شود.
او با اشاره به اینکه محرم ماه طلایی و با ارزش، گرانبها و کم نظیر است ادامه داد: مردم در این ماه خودجوش و با اخلاص با هزینه خود و به شکلی مردمی مراسمات را به جا می آورند.
فرماندار جیرفت هم گفت:  تعداد کتابخانه‌ در مقایسه با جمعیت در جیرفت کم است و نیاز به تجهیز و تکمیل است وکانون‌های فرهنگی مساجد و حوزه‌های علمیه در جنوب کرمان باید تقویت شود

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 81
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,991
  • ماه: 7,629
  • سال: 25,193