نماینده مردم رفسنجان: تشکیل وزارت بازرگانی مسکوت می‌ماند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1552

نماینده مردم رفسنجان: تشکیل وزارت بازرگانی مسکوت می‌ماند
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم که تشکیل وزارت بازرگانی مسکوت می‌ماند و در این مجلس به جایی نمی‌رسد.
حجت‌الاسلام حسین جلالی درباره تشکیل وزارت بازرگانی، بیان کرد: به صلاح نیست که بخش تجارت از وزارت صمت جدا و وزارت بازرگانی تشکیل شود.
او یادآور شد: ما معمولاً به‌صورت آزمون‌وخطا پیش می‌رویم و به همین علت یک روز به سمت کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت می‌رویم و روزی دیگر هم تصمیم به گسترش و توسعه ساختار دولت می‌گیریم.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این رویه که یک‌بار وزارتخانه‌ای را ادغام و یک‌بار دیگر تفکیک می‌کنیم، منطبق بر کار علمی و تخصصی نیست و اگر این کار علمی بود، تاکنون جواب می‌داد.
جلالی متذکر شد: از سوی دیگر در زمان بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس خلاف قانون عمل شد، چرا که تشکیل وزارت بازرگانی دو سوم رأی می‌خواست، اما رئیس جلسه گفت تفکیک، تأسیس نیست و چون این کار گسترش و تأسیس محسوب نمی‌شود، دو سوم رأی نمی‌خواهد و صرفاً بخشی به وزارت صمت الحاق شده و الان می‌خواهیم آن را جدا کنیم. این در حالی است که باید دو سوم آرای نمایندگان مجلس درباره این موضوع اخذ می‌شد.
او ادامه داد: از سوی دیگر تشکیل وزارت بازرگانی زیرساخت جداگانه و ساختارهای خاص خودش را می‌خواهد و نیازمند ساختمان و منابع انسانی مجزایی است و هزینه بر است.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما نباید به مسائل به‌صورت مقطعی نگاه کنیم و باید آینده را هم ببینیم. معمولاً زمانی که تحریم هستیم و کمبود دلار داریم، بحث ادغام وزارتخانه‌ها را مطرح می‌کنیم و زمانی که دستمان باز می‌شود و دلار به‌خوبی می‌آید، بحث تفکیک را مطرح می‌کنیم.
جلالی اظهار داشت: اگر قرار به تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی باشد، وزارتخانه‌های دیگری مانند جهاد کشاورزی، ورزش و راه و شهرسازی هم چنین مطالبه‌ای را مطرح می‌کنند و خواستار تفکیک می‌شوند.
او گفت: معتقدم که تشکیل وزارت بازرگانی مسکوت می‌ماند و در این مجلس به جایی نمی‌رسد. تشکیل وزارت بازرگانی در دولت هم موافقان و مخالفانی دارد و علی‌آبادی، وزیر صمت هم با این موضوع مخالف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 202
  • دیروز: 218
  • هفته: 1,483
  • ماه: 7,973
  • سال: 26,595