کرمان با نیژنی نوگورود روسیه، خواهرخوانده می‌شوند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1560

کرمان با نیژنی نوگورود روسیه، خواهرخوانده می‌شوند
در نشست شهردار کرمان با هیئت روسی، فراهم‌سازی زمینه انعقاد قرارداد خواهرخواندگی کرمان با شهر نیژنی نوگورود روسیه، بررسی شد.
«ایرج بُویف»، مدیر مرکز شرق‌شناسی دانشگاه دوبرولیوبوف، گفت: ما به دعوت دانشگاه شهید باهنر کرمان برای امضای قرارداد همکاری بین دانشگاه‌ها به شهر کرمان سفر کردیم و در این سفر، مرکز زبان روسی در دانشگاه شهید باهنر افتتاح شد که اولین مرکز رسمی زبان روسی از طرف روسیه در شهر کرمان باهدف نزدیکی دو شهر و ملیت‌ها به یکدیگر است.
او افزود: ازآنجایی‌که مدیر انجمن ایرانیان در شهر نیژنی نوگورود نیز هستم، امیدوارم همکاری دو شهر کرمان و نیژنی نوگورود فقط در سطح علمی و دانشگاهی نباشد و چون این دو شهر مشابهت‌های نزدیکی دارند، ارتباطشان بیشتر شود.
مدیر مرکز شرق‌شناسی دانشگاه «دوبرولیوبوف»، بیان کرد: توان علمی و دانشگاهی کرمان بالاست و امیدوارم ارتباطات در این زمینه‌ها شکل بگیرد؛ همچنین زمینه همکاری رسمی شهرداری کرمان و نیژنی نوگورود، فراهم شود.
بُویف تصریح کرد: شهرهای نیژنی نوگورود و کرمان، ارتباط تاریخی با هم داشته‌اند که به ۲۰۰ سال قبل برمی‌گردد که در آن زمان نمایشگاهی کنار رودخانه نیژنی نوگورود برپا می‌شده که بازرگانان در آن حضور داشتند و در آن نمایشگاه افرادی از کرمان هم بوده‌اند.
سعید شعرباف شهردار کرمان نیز، با اشاره به اینکه شهر و استان کرمان به‌دلیل برخی ویژگی‌های بی‌نظیر خود به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به یک شهر و استان بین‌المللی است، اظهار کرد: علت این حرکت پرشتاب در چهار ویژگی شهر و استان کرمان نهفته است که می‌تواند حلقه ارتباط شهر کرمان و شهر نیژنی هم باشد.
او بیان کرد: اولین عامل، طبیعت بی‌نظیر و بسیار متنوع استان کرمان است در کنار شخصیت‌های بین‌المللی که در عرصه جهانی شناخته شده‌اند و مهم‌ترین آن‌ها ژنرال حاج‌قاسم سلیمانی است.
شهردار کرمان ادامه داد: ما در گام اول از هر ارتباطی در حوزه گردشگری و فراهم‌کردن زیرساخت‌های آن استقبال می‌کنیم و امیدواریم در ارتباط با شهرداری نیژنی و استانداری بتوانیم خیلی سریع این کار را آغاز کنیم.
شعرباف یادآور شد: عامل دوم، وجود ظرفیت‌های کم‌نظیر صنایع، معادن و کشاورزی در استان کرمان است که در بسیاری از موارد حرف اول را در کشور می‌زند.
او افزود: به طور وسیعی از ارتباط بین بخش‌های خصوصی اقتصادی کرمان و نیژنی به‌خصوص در حوزه معادن و زیرساخت و بسیاری از محصولات کشاورزی که جزو مزیت‌های کرمان است، استقبال می‌کنیم و آمادگی داریم نمایشگاه‌های مشترک برگزار شود و زمینه‌های لازم جهت ارتباط بخش‌های خصوصی را فراهم کنیم.
شهردار کرمان بیان کرد: زیرساخت اصلی برای فعال‌سازی این دو عامل، ارتباط بین نخبگان کرمان و نیژنی است که حتماً در گرو ارتباط بین دانشگاه‌ها محقق خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 181
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,416
  • ماه: 7,569
  • سال: 25,053