عنوان مطلبمدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان: آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کرمان کنترل شده است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1691

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان: آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کرمان کنترل شده است
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان گفت: آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم به نحو مطلوبی کنترل شده که سمپاشی‌ها و شرایط جوی استان تاثیر بسزایی در این زمینه داشته است.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، ابراهیم کریمی در قرارگاه پدافند زیستی استان کرمان که با محوریت مبارزه با آفت برگخوار پاییزه در محل فرمانداری شهرستان ارزوئیه برگزار شد، افزود: برابر با مصوبات قبلی قرارگاه پدافند زیستی استان در زمینه کنترل آفت، استاندار اعتبار مناسبی به شهرستان ارزوئیه تخصیص داده است که خوشبختانه تاکنون آفت در گندم به نحو مطلوبی کنترل شده است.
او بیان کرد: جهاد کشاورزی، بخش‌های خصوصی و تعاونی‌ها باید پای کار باشند و در زمینه آموزش کشاورزان، تامین تراکتور و سمپاش‌ها و رصد و پایش مزارع به خرده مالکان یاری برسانند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به احتمال طغیان آفت از تیرماه، گفت: اکنون جهاد کشاورزی باید تصمیم‌گیری کند که آیا باید کشت این محصول ممنوع یا محدود شود و سوالات دیگری از جمله اینکه کشت‌های جایگزین برای این محصول چیست و تمام عواقب کشت جایگزین درنظر گرفته و زیرساخت‌ها فراهم شود تا با همفکری و مشارکت مرکز تحقیقات کشت جایگزین اعلام شود.
فرماندار ارزوییه نیز در این نشست با اشاره به مخاطرات بخش کشاورزی، گفت: کشاورزان، بخش‌های خصوصی‌، اتحادیه‌ها و صنوف باید پای کار باشند و کشاورز نباید دغدغه تولید داشته باشد.
رضا اسماعیل کاخ، همچنین به مشکلات کشاورزان پیرامون قطعی موتور پمپ‌ها، پرداخت مطالبات گندمکاران، افزایش ساعت کاری مراکز خرید، همکاری نیروی انتظامی در فصل برداشت و تعیین مرکز خرید کلزا اشاره کرد و افزود: باید گام‌های بزرگی برای رفع مشکلات و چالش‌های کشاورزان برداشته شود.
علی باقری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز با اشاره به مشارکت همه مردم در تولید با توجه به شعار سال، گفت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رشد تولید و بهره‌گیری از ‌دانش همه اقشار جامعه و با هدف مشارکت همگان امیدواریم بتوانیم تولید را افزایش دهیم و گامی موثر در راستای حل مشکلات و چالش‌های کشاورزان برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :