واکنش رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به نامه انتقادی ۳۰ پزشک به وزارتخانه علیه رئیس دانشگاه. اختلاس در این دانشگاه شایعه است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1607

واکنش رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به نامه انتقادی ۳۰ پزشک به وزارتخانه علیه رئیس دانشگاه. اختلاس در این دانشگاه شایعه است
خیرخواه: برخی از این پزشکان مرتکب تخلفاتی بودند و انگیزه خاصی از نوشتن این نامه داشتند.
به گزارش ایرنا، نامه انتقادی ۳۰ پزشک به وزارتخانه علیه رئیس دانشگاه و نیز کمبود تجهیزات از دیگر محورهای نشست خبری بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به آنها پاسخ داد.
در این نشست علی‌اصغر خیرخواه در مورد شایعه اختلاس در این دانشگاه را کاملاً رد کرد و افزود: ارقامی را دررابطه‌با این شایعه اختلاس ذکر می‌کنند که گاهی از اعتبارات کل دانشگاه بیشتر است.
خیرخواه اضافه کرد: این اتهامات بی‌اساس و ایجاد شبهه، مردم را به این دستگاه و مجموعه بدبین می‌کند و زمینه‌ساز ارتکاب تخلف می‌شود.
او دررابطه‌با نامه انتقادی پزشکان به وزارت هم اظهار کرد: برخی از این پزشکان مرتکب تخلفاتی بودند و انگیزه خاصی از نوشتن این نامه داشتند.
خیرخواه در مورد برخی موارد مطرح شده در این نامه هم توضیحاتی داد و افزود: در این مورد که چرا رشته‌های جدید به دانشگاه اضافه نمی‌شود، ظرفیت برخی رشته‌های تخصصی در کل کشور خالی است و اگر رشته‌ای را برای دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بگیریم و متقاضی نداشته باشد کاری بیهوده می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در مورد یکی دیگر از انتقادات مطرح شده در این نامه بیان کرد: در مورد عدم نصب ۲ساله دستگاه آنژیوگرافی، این کار نیاز به ملزوماتی داشت که تمام تلاش خود را می‌کنیم به اتمام برسد و به‌زودی هم نصب می‌شود.
او دررابطه‌با بدهی به شرکت‌های دارویی و کمبود دارو هم تصریح کرد: شرکت دارویی جدیدی برای بیمارستان‌ها مشخص شده و قرارداد هم‌بسته شد؛ اما مشکلات کمبود برخی از داروها بعد از تغییر قیمت ارز ترجیحی رخ داد که هزینه داروخانه‌ها در کل کشور بالا رفت؛ اما در مجموع مشکل خاصی نداریم.
این مسئول اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی خدمات گسترده‌ای دارد به‌عنوان‌مثال طی ۲۴ ساعت در روز جمعه یک هزار و ۳۰ نفر مراجعه به بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت داشته‌ایم که به طور حتم نارضایتی پیش خواهد آمد؛ اما ما باید کاستی‌ها را رفع کنیم.
سه بیمارستان در جنوب کرمان در حال ساخت است
خیرخواه ادامه داد: پیمانکار بیمارستان جیرفت شروع به کارکرده و با سرعت در حال کار است.
اوافزود: پیمانکار بیمارستان عنبرآباد برای تکمیل آن مستقر شده است، در حال انجام کارهای نمای بیمارستان است و پیگیریم در زودترین زمان اورژانس بیمارستان آماده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 16
  • امروز: 233
  • دیروز: 346
  • هفته: 1,711
  • ماه: 8,106
  • سال: 26,972