رئیس اتحادیه آهن فروشان کرمان: تعطیلی بیشتر کسبه‌های بازار آهن در سایه مالیات‌های سنگین

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1654

رئیس اتحادیه آهن فروشان کرمان: تعطیلی بیشتر کسبه‌های بازار آهن در سایه مالیات‌های سنگین
رئیس اتحادیه آهن فروشان کرمان بیان کرد: در چند سال اخیر به دلیل رکود و تورم بالای بازار آهن‌الات و صدور مالیات‌های نامعقول و سنگین برای کسبه، تجار و پیمانکاران تعداد بسیاری از صاحبان مشاغل تعطیل و یا تعدیل نیرو شده‌اند.
به گزارش کاغذوطن به نقل از پایگاه خبری آهن‌نیوز، بازار آهن در حال حاضر در شرایطی ناپایدار به سر می‌برد، نوسانات بازار ارز، رکود سنگین در بخش ساخت و ساز، انباشت محصولات در بازار آزاد و موانع صادراتی چالش‌های پیش روی تثبیت قیمت آهن است که تقاضا برای میلگرد و آهن را به شدت کاهش داده است.
این در حالی است که فعالان بازاری از کمبود نقدینگی و تقاضای مصرفی رنج می‌برند.
مجید مقدم، رئیس اتحادیه آهن‌فروشان کرمان ضمن تایید وجود رکود عمیق در بازار آهن گفت: بازار آهن تقریبا از اوایل امسال علیرغم اینکه نسبت به سال گذشته افزایش قیمت محسوسی نیز نداشته و حتی در برخی اقلام، نرخ‌ها پایین‌ترهم آمده اما این شرایط نتوانسته بازار را از رکودی که گریبانگر آن شده نجات دهد و تقاضا را به بازار آورد.
او در ادامه در رابطه با دلایل این رکود بیان کرد: بالا رفتن قیمت طی سالیان گذشته از یک طرف و پایین آمدن قدرت خرید مردم از سوی دیگر از جمله عوامل مهم عمیق شدن این رکود است که باعث کاهش تقاضا در خرید میلگرد و تیرآهن و سایر اقلام مصرفی مصرف‌کننده عام شده است.
مقدم در ادامه خروج رکود بازار آهن را در گرو رونق بازار ساخت و ساز عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه عمده مصارف مقاطع فولادی در بخش ساخت‌وساز است بنابراین دادن وام مسکن با بهره کم وتخفیف برای صدور پروانه ساختمانی، همچنین اعطای تسهیلات اداره تامین اجتماعی و بیمه می‌تواند در رونق بخش ساخت و ساز و به تبع محصولات فولادی مؤثر باشد.
این فعال بازار آهن، کم کردن فشار از طرف اداره امورمالیاتی که طی این چند سال گذشته افزایش شدیدی داشته را از جمله عوامل کنترل رکود حاکم در بازار عنوان کرد.
رئیس اتحادیه آهن فروشان کرمان بیان کرد: در چند سال اخیر صدور مالیات‌های نامعقول و سنگین برای کسبه و تجار و پیمانکاران تعداد بسیاری از صاحبان مشاغل تعطیل و یا تعدیل نیرو شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 8
  • امروز: 246
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,915
  • ماه: 7,829
  • سال: 25,507