بخش کشاورزی پیش قدم در تحقق شعار سال

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1669

بخش کشاورزی پیش قدم در تحقق شعار سال
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت جیرفت گفت: بخش کشاورزی به‌عنوان مردمی‌ترین بخش اقتصادی و تولیدی کشور از حیث تحقق شعار سال، پیشرو و خط شکن خواهد بود.
احمد بینا با مهم و راهبردی دانستن نقش کشاورزی در تولید اظهار داشت: کشاورزی از حیث اشتغال در کشور مردمی‌ و فراگیرترین بخش اقتصادی کشور است و مشارکت مردمی در این بخش علاوه بر تحقق اشتغال پایدار، گردش مالی و رونق اقتصادی، امنیت غذایی، نقش ویژه‌ای در خلق ثروت، افزایش بهره.‎وری، ارتقای درآمد، عدم وابستگی و رشد اقتصادی کشور خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت جیرفت به نقش کشاورزی در اقتصاد اشاره و خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی و صنایع وابسته در کنار هم با افزایش بهره‌وری و گردش مالی در کنار اشتغال در کشورهای در حال توسعه موتور اصلی رشد و توسعه اقتصادی است.
بینا اضافه کرد: این صنعت به علت ارتباطات گسترده.ای که با سایر بخش‌های اقتصادی مانند بازار، صنایع جنبی و کمک به گردش مالی بنگاه‌های اقتصادی و مالی دارد، می‌تواند با رشد خود زمینه تولید ثروت، ایجاد بازار و ارز آوری و رشد کشور را در همه جوانب فراهم کند.
او کشاورزی را به عنوان بخش زیربنایی توسعه اقتصادی معرفی و گفت: کشاورزی و صنایع وابسته علاوه بر تامین نهاده‎‌های مناسب برای رشد سایر بخش‌ها، به توسعه سایر بخش‌‎ها نیز کمک می‌کند.
بینا تولید و حفظ زنجیره غذایی کشور را از دیگر نقش‌های کشاورزی دانست و ابراز کرد: بخش کشاورزی با تولید سالم و اقتصادی و توسعه زیرساخت‎‌ها برای تولید بیشتر و ارگانیک، بر اساس نیاز کشور و تامین نیاز داخلی برای عدم وابستگی به خارج و امنیت غذایی موضوعی است که نمی‌‎توان به سادگی از کنار آن گذشت و مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و شرکت کشت و صنعت جیرفت با برنامه‌ریزی علمی برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در این بخش حرکت خواهد کرد.
او با بیان ظرفیت‌های شرکت کشت و صنعت جیرفت برای تحقق شعار سال گفت: کشاورزی جنوب استان به خاطر تولید محصولات خارج از فصل منحصر به‌فرد است و همین ویژگی مهم و استراتژیک کشاورزی جنوب استان ، نقش کشاورزی جنوب استان کرمان در تولید اقلام خوراکی و مواد غذایی در سبد مصرفی خانوار قابل توجه است.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت جیرفت گفت: این شرکت با دارا بودن یک‌هزار و ۴۱۰ هکتار باغ مرکبات شامل انواع مختلف پرتقال، نارنگی، لیمو و گریپ‌فروت دارای بزرگترین باغ‌های مرکباتِ یکپارچه در سطح کشور است و با این پتانسیل‌ها مسؤولیت مهمی در جهش تولید و افزایش مشارکت مردمی در اقتصاد بخش کشاورزی و حتی اقتصاد کشور دارد.
او تولید و مشارکت مردمی را در بخش کشاورزی جز وظایف و اهداف ذاتی این شرکت دانست و اظهارداشت: شرکت کشت و صنعت جیرفت به عنوان قطب تولید محصولات باغی و زراعی جنوب استان کرمان، یک‌هزار هکتار زمین تسطیح شده و آماده کشت در تملک دارد که برای کشت محصولات زراعی خارج از فصل و استراتژیک و قطع وابستگی کشور به خارج نظیر سیب زمینی و پیاز و همچنین محصولاتی نظیر گندم، جو و کلزا اختصاص یافته است که تمام این موارد با مشارکت مردم و کشاورزان محقق خواهد شد.
بینا با اشاره به شعار «همه با هم؛ جهاد کشاورزی» افزود: متوسط تولید محصولات مذکور در اراضی شرکت قابل ملاحظه بوده و همچنین با همکاری این شرکت و مشارکت بهره‌برداران، رکورد تولید پیاز با ۱۲۰ تن در هکتار و سیب زمینی با ۶۵ تن در هکتار در اراضی شرکت حاصل شده است.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت جیرفت گفت: بخش کشاورزی به‌عنوان مردمی‌ترین بخش اقتصادی و تولیدی کشور از حیث تحقق شعار سال، پیشرو و خط شکن خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 9
  • امروز: 15
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,594
  • ماه: 7,848
  • سال: 25,702