مشکل کمبود آب در زهکلوت و جازموریان جدی است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1256

مشکل کمبود آب در زهکلوت و جازموریان جدی است

امام جمعه جازموریان با اشاره به نزدیک شدن فصل گرما و همچنین کاهش شدید نزولات آسمانی، نسبت به کمبود آب و بحران کم آبی در این منطقه هشدار داد و از مدیران و مسئولان خواست قبل از رسیدن فصل تابستان این مشکل را برای مردم روستاها برطرف کنند. حجت‌الاسلام صادقی گفت: متاسفانه به دلیل بارش کم، شهر زهکلوت و بخش جازموریان با بحران کم آبی دست و پنجه نرم می‌کنند و مسئولان تلاش کنند تا مردم در اوج تابستان کم‌تر دچار مشکل شوند.

او با بیان اینکه شهر زهکلوت و جازموریان، آخرین نقطه استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان به شمار می‌آید که در کنار تالاب جازموریان قرار دارد، خاطرنشان کرد: بحران کم آبی در این منطقه بسیار جدی است و نبود منابع آبی در این شهر بسیار نگران کننده است که در صورت عدم مدیریت صحیح در آینده مشکلات کم آبی بسیار حاد خواهد شد.

امام جمعه جازموریان با بیان اینکه مردم و مسئولان در قبال این نعمت الهی در نحوه مصرف و مدیریت آن مسئول هستند، تصریح کرد: متأسفانه شهر زهکلوت و بخش جازموریان با این بحران دست و پنجه نرم می‌کنند و مسئولان به صورت جهادی تلاش کنند که مردم در اوج تابستان کم‌تر دچار بی آبی شوند و خود مردم هم در مدیریت و مصرف آب نهایت تلاش را داشته باشند.

او ادامه داد: شهر جازموریان نزدیک 14 روستا دارد که اکثر روستاهای این منطقه دچار کم آبی یا بحران آب هستند. امروز در برخی از روستاها هیچ آبی وجود ندارد، برخی روستاها نه تنها برای کشاورزی بلکه  برای آشامیدن هم آب ندارند، حتی برای نوشیدن هم کمبود دارند. حجت‌الاسلام صادقی  با بیان اینکه مشکل کمبود آب حتی در مرکز شهر هم وجود دارد، تأکید کرد: یکی از دلایل این مشکلات کمبود آب لوله‌کشی است. طراحی شبکه آبرسانی جازموریان برای دهه هفتاد است که در آن زمان جازموریان یک روستا بود، ولی از آن زمان شبکه آبرسانی گسترش پیدا نکرده و همین شبکه آبرسانی قدیمی مدیریت اصولی هم ندارد. او با بیان اینکه وضعیت آبرسانی در این منطقه اصلا مساعدی نیست، یادآور شد: در مرکز شهر حدود چند قنات آب آشامیدنی وجود دارد که این قنات‌ها در برخی از مناطق به صورت شیفت بندی آبرسانی می‌کنند اما در برخی مناطق اصلا هیچ آبی وجود ندارد که بخواهند شیفت بندی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 74
  • دیروز: 82
  • هفته: 781
  • ماه: 4,609
  • سال: 38,610