ترکیب بهارستانی‌های کرمان مشخص شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1658

ترکیب بهارستانی‌های کرمان مشخص شد
ترکیب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص شد. رای دهندگان حوزه‌های انتخابیه استان کرمان به غیر از حوزه شرق استان و شهرهای جنوبی کرمان ترکیب نمایندگان را نسبت به دور قبلی عوض کردند. در این بین منصور شکرالهی نماینده شهرستان‌های کهنوج، قلعه‌گنج، رودبار جنوب، منوجان فاریاب و جازموریان و موسی غضنفرآبادی نماینده بم، فهرج، ریگان، نرماشیر و گنبکی،برای چهار سال دیگر توانستند اعتماد مردم حوزه انتخابیه خود را جلب کنند و همچنان ساکن بهارستان بمانند.
ستاد انتخابات وزارت کشور صبح شنبه نتایج رسمی انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های استان کرمان را اعلام کرد.
* کرمان و راور
رییس ستاد انتخابات استان کرمان نتایج رسمی انتخابات حوزه کرمان و راور را بیان و اعلام کرد: شهباز حسن‌پور بیگلری و مجید دوستعلی برای ۲ کرسی این حوزه منتخب شده‌اند.
آن‌طور که رحمان جلالی معاون سیاسی اقتصادی استاندار به ایرنا گفته است: حسن پور با ۷۴هزار و ۲۱۹ رای ماخوذه به عنوان نفر اول، مجید دوستعلی با ۷۱ هزار و ۵۶۶ رای نفر دوم، محمدرضا پورابراهیمی داورانی با ۵۸ هزار و ۸۵۸ رای نفر سوم و محمدرضا باهنر با ۳۵ هزار و ۲۸۰ رای، محمدعلی عسکری با ۳۱ هزار و ۸۷۰رای و محمدمهدی زاهدی با ۲۵هزار و ۳۵۲ رای رتبه های بعدی داشتند.
او کل آرای حوزه کرمان و راور را ۲۵۴ هزار و ۷۸۶ رای اعلام و بیان کرد که مشارکت در این حوزه ۴۱ درصد بوده است.
*جیرفت و عنبرآباد
بهنام سعیدی بعد از اتمام شمارش آرا در روز شنبه توانست ۳۷ هزار و ۶۲۱ رای را در حوزه جیرفت و عنبرآباد کسب کند و منتخب مردم این منطقه شود.
بر اساس اطلاعات هیات اجرایی انتخابات شهرستان جیرفت، محمدعلی بهروز با ۳۱ هزار و ۵۰۷ رای، علی اسلامی پناه با ۱۴ هزار و ۹۷۸ رای و محمود کردستانی با ۱۴ هزار و ۲۵۲ رای بعد از سعیدی بیشترین آرا را کسب کردند و از راهیابی به مجلس ناکام ماندند.
شمار شرکت کنندگان در انتخابات از حوزه جیرفت و عنبرآباد بیش از ۱۵۰ هزار نفر اعلام شده که با استناد به شمار ۲۷۰ هزار واجد شرایط، بیش از ۵۵ درصد مشارکت را شامل می شود.
*رفسنجان و انار
همچنین احمد انارکی محمدی با ۵۶ هزار و ۴۹۲ رای از مجموع آرای صحیح ۱۱۷ هزار و ۲۶۹ رای به عنوان منتخب نمایندگی حوزه رفسنجان و انار برگزیده شد. بعد از انارکی محمدی، حمید ملانوری با ۲۲ هزار و ۳۳ رأی ۱۸.۷۹ درصد آرا را با رتبه دوم کسب کرد.
وی ادامه داد: حجت الاسلام حسین جلالی نیز ۱۲ هزار و ۸۴۷ رای در قالب ۱۰.۹۶ درصد آرای مردم این شهرستان ها را به دست آورد و حائز ردیف سوم شد.تعداد ۵۵ نامزد در حوزه انتخابیه رفسنجان و انار در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به رقابت پرداختند.
*زرند و کوهبنان
فرماندار زرند گفت: از تعداد ۶۴ هزار و ۱۲۶ برگه رای صحیح اخذ شده در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان، عبدالحسین همتی سراپرده با ۲۸ هزار و ۳۴۴ رای معادل ۴۴.۲ درصد مجموع آرا را به خود اختصاص داد و منتخب مردم شد.
سید رضا حسینی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا اعلام کرده است: همچنین حبیب الله خنجری ده‌شیخ با ۱۳ هزار و ۶۰۴ رای و ۲۱.۲۱ درصد رتبه دوم را کسب کرد.
او بیان کرد: حسین رحمانی ده‌نوی با هفت هزار و ۲۱ رای معادل ۱۰.۹۵ و موسی محمدی با ۶ هزار و ۴۷۶ رای( ۱۰.۱ درصد)، رتبه های سوم وچهارم آرا را به دست آوردند.
فرماندار زرند تصریح کرد: تعداد ۱۳۸ شعبه در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان کار اخذ رای را انجام داد و درصد مشارکت مردم حدود ۶۰ درصد در این حوزه انتخاباتی بود.
تعداد ۲۸ نامزد در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به رقابت پرداختند.
*سیرجان و بردسیر
محمد معتمدی زاده نیز با ۵۳ هزار و ۷۱۵ رای از مجموع آرای صحیح ۱۰۴ هزار و ۳۰۷ رای در حوزه سیرجان و بردسیر منتخب شده است.
آمار مشارکت مردم سیرجان و بردسیر در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز ۴۴ درصد بوده شده است.
تعداد ۲۱ نامزد از حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به رقابت پرداختند.
*شهربابک
طبق اعلام ستاد انتخابات استان کرمان، غلامرضا نویدی با ۱۸ هزار و ۳۰۲ رای از مجموع آرای صحیح ۳۳ هزار و ۸۷۶ رای در حوزه انتخابیه شهربابک در انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان منتخب معرفی شد.
بعد از غلامرضا نویدی، مصطفی رضاحسینی با ۱۳ هزارو ۹۲ رای رتبه دوم را کسب کرد.
طبق این اطلاعات، ۸۰ شعبه اخذ رای به منظور برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در شهربابک میزبان شهروندان بود.
آمار مشارکت مردم شهربابک در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز ۵۰ درصد برآورد شده است.
تعداد ۳۵ نامزد در حوزه انتخابیه شهربابک در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به رقابت پرداختند.
*شرق کرمان
موسی غضنفرآبادی نیز در حوزه شرق کرمان (بم، فهرج، ریگان، نرماشیر و گنبکی با ۶۸ هزار و ۳۵۴ رای از مجموع آرای صحیح ۱۳۴ هزار و ۴۶۵ رای منتخب شد.
فرماندار بم با اعلام مشارکت ۴۸ درصدی مردم شهرستان‌های شرقی استان کرمان شامل بم،نَرماشیر،فهرج، ریگان و گُنبکی در انتخابات ۱۱ اسفند اعلام کرد: حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی با اکثریت آرا برای نمایندگی خانه ملت از این منطقه برگزیده شد.
محمد برزنگ اظهارداشت: ۱۳۹ هزار و ۳۶۰ تعرفه رای در حوزه انتخابیه شهرستان های شرق استان مصرف شده است.
وی تعداد برگ‌های مورد تایید داخل صندوق ها را ۱۳۹ هزار و ۱۸۲ رای اعلام کرد.
فرماندار بم عنوان کرد: باتوجه به جمعیت افراد حائز شرایط رای، میزان مشارکت مردم شهرستان های شرقی استان کرمان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری حدود ۴۸ درصد بوده است.
به گفته این مسئول، رضا اشک با ۲۲ هزار و ۴۰۸ رای دوم و اصغر مکارم با ۱۵ هزار و۴۸۳ رای سوم شدند.
او افزود: حبیب الله نیکزادی پناه نیز با هفت هزار و ۳۰۲ رای پنجم، حسین عزیزآبادی با پنج هزار و ۷۱۶ رای ششم و حسین شایق با پنج هزار و ۲۸۶ رای هفتم شدند.
در خبر ایرنا آمده است، ۲۲ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان‌های شرقی استان کرمان نامزد شده بودند.
*بافت، رابر و ارزوئیه
در حوزه بافت، رابر و ارزوئیه نیز یاسر سلیمانی ۲۴هزار و ۹۱۱ رای از کل آرای ماخوذه ۶۷ هزار و ۷۱۲ رای کسب کرده و منتخب مردم شده است.
بعد از یاسر سلیمانی، صمدالله محمدی با ۲۳ هزار و ۲۹۸ رای رتبه دوم را کسب کرد و محمدرضا صفی نتاج با ۱۰ هزار و ۲۷۲ رای نفر سوم این انتخابات شد و نتوانستند وارد مجلس شوند.
تعداد ۳۳ نامزد در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه دراین دوره به رقابت پرداختند.
*جنوب استان کرمان
منصور شکرالهی نماینده کنونی و نامزد حوزه انتخابیه جنوب استان کرمان (کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، جازموریان، منوجان و رودبارجنوب) با ۸۲ هزار و ۵۸۶ رای بار دیگر مورد اعتماد و اکثریت آرای مردم این منطقه قرار گرفت و منتخب آنان شد.
این میزان رای از مجموع آرای صحیح ۱۵۸ هزار و ۷۱۲ رای بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 51
  • دیروز: 166
  • هفته: 1,285
  • ماه: 4,533
  • سال: 35,977